Je Velká cena Mexika v ohrožení?

Není žádným tajemstvím, že nové politické uspořádání Mexika není nakloněné pořádání dalších soutěží Grand Prix na svém území. Veřejně se mluví o tom, že nad budoucností GP Mexika visí těžký otazník. V krajině, kde velká část obyvatelstva žije pod hranicí chudoby, má dostat přednost projekt „Majský vlak“, který zemi propojí železnicí a Formule 1 tak zapadne do šuplíku s méně významnou prioritou.

Politici straní sociálním zájmům

Navzdory tomu, že závody Formule 1 přilákaly na okruh bratří Rodriguezových více než 330 tisíc diváků a fanoušků, propojení archeologicky významných nalezišť Palenque a Kankůnu na východním pobřeží, dostane zřejmě přednost. Celkově je ve hře přibližně 1 500 km železničního úseku. Současné kontrakty s promotérem F1 byly financované z fondu pro rozvoj cestovního ruchu. Ten však vláda plánuje odklonit právě na výstavbu Majského vlaku, což může znamenat definitivní konec podpory motoristického svátku. Ten se podle některých ohlasů dostal na půdu Mexika jen díky značné míře úplatků a korupce. Ačkoliv se vládní garnitura nechala slyšet, že i nadále bude podporovat veškeré sporty, jedním dechem dodává, že vše jen v přiměřené míře, bez zbytečné okázalosti a v nevyhnutné výši.

Letos možná naposledy

Nad GP Mexika pro rok 2020 tak visí Damoklův meč. Její osud může zachránit snad jen soukromí dobrodinec, který by byl dostatečně bonitní na to, aby pořadatelské výdaje uhradil z vlastních zdrojů. Možnou motivací pro štědrého donora by mohl být výčet promotéra, podle kterého ekonomický přínos závodu činil 1,3 miliardy, co představuje 12,2 násobek původní investice. Pokud by tedy šlo jen striktně o čísla, pak je šance, že se někdo s dostatečným entuziasmem a hlavně kapitálem najde. Pro stát, třeba jako pomocnou ruku, by měl být zajímavý fakt, že pořádání GP Mexico přineslo údajně více než 31 tisíc pracovních míst.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Nový Ford Puma – SUV z Rumunska se zajímavými prvky