Když byl na evropský trh uváděn crossover Kia Soul, byla to velká sláva. Dnes, po takřka pěti letech od uvedení první generace Kia ukazuje v New Yorku generaci druhou, která vypadá podobně jako ta první, ale přece je téměř úplně odlišná.
Design by se dal nazvat spíše evolucí. Vždyť zůstal zachován tvar karosérie a dokonce i výrazné zadní svislé lampy zůstaly. V mnoha prvcích se nový Soul inspiroval u konceptu Track’ster z minulého roku. Nejvýrazněji je to patrné na předním nárazníku. Další evolucí prošla také „tygří maska“, přední světla samozřejmě s diodami LED nebo víko kufru, které působí mnohem sportovněji.
Interiér toho má však se starým Soulem společného asi tolik, jako Sebastian Vettel s férovým závodníkem. Nové jsou výdechy ventilace, volant s množstvím tlačítek, středová konzole nepůsobí již tak moc plastově a hravěji působí také výplně dveří. V dnešní době již samozřejmostí je multimediální systém – v Soulu nese označení UVO eServices a jeho informace jsou přenášeny pomocí displeje na středové konzoli.
Nový Soul také mírně povyrostl. Do šířky má nově o 15,24 mm více (rovných 1800 mm), rozvor náprav se zvětšil o 20,3 mm (celkově 2570 mm). To umožnilo zvětšit také prostor pro cestující. Ti vpředu mají na nohy o 20,1 mm více místa, vzadu se toto číslo zvětšilo o 5,1 mm.
Kia Soul druhé generace je postavena na zcela nové platformě, která je o 29% tužší, než ta předchozí. Přepracováno bylo zavěšení – vpředu je McPherson, vzadu torzní příčka. O pohon novinky se budou starat dva motory. Slabší zážehový čtyřválec má 1.6 litru a výkon 132 koní, silnější dvoulitr má 166 koní. Oba motory jsou k dispozici se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem.
Pro úplnost doplním, že v USA budou k dispozici tři výbavové stupně – Base Soul, Soul Plus a Soul Exclaim. Základní cenovka ještě nebyla zveřejněna.
Zdroj: Kia