Leon ST se odhalil na IAA a už má budoucnost značky v rukách

Seat představil dnes odpoledne na Frankfurtském autosalonu svého zástupce v kompaktní třídě ve verzi kombi. Leon ST je strategickým modelem v rozšiřování modelové řady Leon, jehož cílem je zvýšit prodej značky Seat na fleetovém trhu a v segmentu rodinných vozů.

V západní Evropě reprezentuje podsegment nového Leonu ST přibližně 500 000 vozidel za rok a tvoří klíčovou část trhu v zemích, jako je Německo, Velká Británie, Itálie, Rakousko a Švýcarsko. V rámci této kategorie jde průměrně 60 % prodeje na konto firemních flotil, ale například v Německu to je až 74 %.

Nový Leon ST se začne prodávat v listopadu v Německu, Španělsku, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemí a Portugalsku. Další trhy budou následovat později. S touto novinkou se dále rozšíří rodina modelů Leon, která již zahrnuje pětidveřové a třídveřové verze. Během představení vozidla prohlásil prezident společnosti Seat, Jürgen Stackmann, že „nový Leon ST otevře značce nové možnosti pro získání nejnáročnějších soukromých zákazníků a nových klientů na neméně významném fleetovém trhu“. Stackmann také dodal: „Náš prodej se vyvíjí skvěle – rosteme navzdory opačnému trendu v automobilovém průmyslu.“ „Vytvoříme z Leonu druhý silný pilíř trvale udržitelné budoucnosti značky Seat,“ shrnul nakonec Stackmann.

Stackmann během svého prvního vystoupení v roli šéfa španělské značky na mezinárodním autosalonu prohlásil: „Jsem skutečně pyšný, že mohu být prezidentem společnosti Seat. Jsem nadšen vynikající kvalitou našich produktů, vynikající úrovní konstrukce a designu a velkým nasazením mých kolegů a našich zaměstnanců.“

Mohlo by vás zajímat:  Facelift Škody Superb začíná nabírat konkrétní obrysy

Nový Leon hraje klíčovou úlohu v úspěšném tažení značky Seat a vedle Ibizy se stal druhým pilířem značky. Seat od začátku roku dodal zákazníkům na celém světě více než 60 000 nových vozů Leon, což znamená meziroční nárůst prodeje této modelové řady o 40 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012. Leon slaví úspěchy také v nezávislém hodnocení, když zvítězil v 35 z 55 srovnávacích testů uskutečněných nejprestižnějšími médii na hlavních trzích od jeho uvedení na trh, což představuje téměř dvě třetiny všech testů.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Nissan Juke vsází na futuristický vzhled. Hlavním lákadlem mají být netradiční světla

Úspěch Leonu podpořil pozitivní vývoj prodeje značky Seat v roce 2013. Od ledna do srpna dodala španělská značka svým zákazníkům na celém světě 234 200 vozů, o 11,4 % více než ve stejném období předchozího roku. Navzdory všeobecnému poklesu prodeje v Evropě se Seat tomuto trendu vzpírá a patří mezi nejrychleji rostoucí značky. Z hlediska jednotlivých trhů zaznamenal Seat růst v Německu (+26,4 % na 50 600 vozů; v Německu je Seat nejrychleji rostoucí velkou značkou a patří do Top 10 nejprodávanějších značek), ve Španělsku (+5,9 % na 43 000 vozů; nejprodávanější značka na trhu v roce 2013) a ve Velké Británii (+15,6 % na 27 000 vozů).

Mohlo by vás zajímat:  Nissan vyvíjí zcela nový rodinný hatchback

Seat navíc dosáhl vysoce nadprůměrného růstu prodeje v Alžírsku a Turecku, kde bylo do srpna prodáno 14 900 vozů (+81,7 %), resp. 6500 vozů (+122,5 %). V Mexiku, kde zákazníci od začátku roku 2013 převzali 14 000 vozů, je nyní Seat mezi deseti nejprodávanějšími značkami. Prodeje značky mimo Evropu vzrostly během prvních osmi měsíců letošního roku o 27,1 %.

Zdroj: Seat