Lexus RC 300h F SPORT – sportovní střih a komfortní jízdní vlastnosti v jednom balení

Na sklonku minulého roku se mi do rukou dostalo jedno velmi pohledné čtyřmístné kupé od značky Lexus. Konkrétně se jednalo o Lexus RC v hybridním provedení, tedy Lexus RC 300h.

Testované RC je vozem, které poměrně úspěšně klame svým tělem. Jeho líbivý vnější vzhled je značně dynamický, přesto se však o jeho pohon stará velmi rozvážné a klidné hybridní pohonné ústrojí.

Vnější vzhled 

Design aktuálně vyráběných vozů značky Lexus je zcela jistě originální a dobře čitelný. Vozy disponují ostře řezanými liniemi a dynamickými tvary. Dále jim rozhodně nechybí jistá nápaditost a výraznost. Ve stejném duchu se pak nese i testované „ercéčko“.

To navíc disponovalo velmi šmrncovní červenou „Radiant“ barvou, dále pak stupněm výbavy F Sport, který jeho vnější vzhled navíc opepřil o jinak členěnou přední masku nebo o krásná 19″ litá kola, která byla obuta do nízkoprofilových pneumatik odlišných rozměru pro přední a zadní nápravu.

Přední partii již tradičně dominuje ohromná maska zasahující hluboko do partie samotného nárazníku. Po stranách je pak maska výrazně prolomena směrem ke středu vozu. Na toto výrazné prolomení tvarově navazuje jak přední kapota, světlomety, tak tvarování předního nárazníku. Mohutná přední kapota pak velmi elegantně odsouvá prostor pro posádku více do zadní partie vozu. Ona si totiž ta pětilitrová V8 verze RC F žádá daleko více prostoru než aktuálně testovaný hybrid : – )

Velmi vyváženým bočním profilem se táhne jediná výrazná linka, která je zakončena až zadními lampami. Ty jsou vytaženy do bočních partií vozu a značně podporují horizontální členění zadní partie. Samotné víko zadního kufru nabídne díky lehce prohnutému tvaru elegantní odtrhovou hranu. Zadní partii pak nesmí chybět dvojice chromovaných „poctivých“ koncovek výfuku.

Vnější vzhled testovaného RC musím ve výsledku hodnotit jedině pozitivně. Líbí se mi jeho celkové proporce, převážně pak jisté „zmohutnění“ vozu v místě zadní hrané nápravy. Přepracování partie týkající se předních světlometů působí soudobě a vozu jednoznačně prospělo.   

Interiér na vlně komfortu

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mazda MX-5

Interiér „ercéčka“ nabídne velký komfort a velmi kvalitní zpracování, přesně tak, jak jsme u vozů této značky zvyklí.

Nízká a komfortní poloha za volantem má za následek, že vás zbytek interiéru příjemně obklopuje. Mohutná kaplička přístrojů před řidičem je vybavena kruhovým ukazatelem, který na povel tlačítka na volantu (případně při změně jízdního režimu) efektně a mechanicky mění svou polohu. Zároveň s tím mění svou polohu a vzhled také displej palubního počítače. Avizovaná mohutnost této partie je pak zapříčiněna také tím, že je zde celkem netypicky umístěno tlačítko pro startování vozu.

Vozy značky Lexus aktuálně nepoužívají dotykové displeje palubního infotainmentu, to má za následek nejen přítomnost velkého množství jednotlivých ovladačů, ale také přítomnost, v minulosti celkem neoblíbeného, touchpadu. Ano, jednotlivých ovladačů je v rámci středového panelu až příliš mnoho, ale co se týče touchpadu, tak ten v průběhu doby doznal jistých změn a aktuálně dle mého názoru funguje celkem obstojně.

Lexus RC disponuje specifikací 2+2, na předních pozicích je pak místa opravdu dostatek. Chválit musím také samotná sedadla, ta jsou ideálně tvarována a poskytnou dostatek komfortu. Zadní pozice nabídnou opět velmi bohatě dimenzované a komfortní sedáky a celkem dostatek prostoru pro kolena. Výraznou slabinou těchto míst je prostor nad hlavou, který je díky karoserii kupé značně zmenšen.

Samotný zavazadlový prostor nabídne v základu slušných 340 l objemu navíc s možností sklopení opěradel zadních sedáků.

Hybridní pohonná motorizace 

RC je u nás dostupné pouze s jedinou a to hybridní motorizací. Jedná se zde o spolupráci benzínového atmosférického čtyřválce o objemu 2,5 litru a elektromotoru. Celkové hybridní „soukolí“ pak nabídne 223 koní výkonu a pojí se pouze s bezestupňovým CVT automatem, který žene výkon na zadní nápravu.

Hybridní pohonné ústrojí a jeho jízdní projev vyvolává v takto dynamicky vyhlížejícím voze celkem značné rozpaky. S tímto pocitem jsem se již setkal v dříve testovaném Lexusu ES F-Sport Top, zde je to však o poznání intenzivnější.

Na druhou stranu ale nelze říci, že je tato kombinace špatná. Je pouze otázkou, do jaké míry je dobrá a uživatelsky uspokojující?

Mohlo by vás zajímat:  TEST Ford Capri

Šmrncovně a dynamický vyhlížející „ercéčko“ vám tedy nabídne velká pozitiva klasického hybridu, který je doma v jakémkoliv městě a kde jakoukoliv kolonu či semafory proskáče na předem „narekuperovanou“ elektrickou energii.

Jistá sportovnost, která z jeho vnějšího vzhledu doslova čiší, je stran jízdních vlastností vyvolána jízdními režimy. Od režimu Eco a Comfort se dostáváme k režimům Sport S  a Sport S +, které vůz dělají alespoň o něco živější. Sportovní režimy nabídnou také vylepšený zvuk motoru, který jde pouze z reproduktorů : – (

Podvozek a řízení jdou ruku v ruce s hybridní motorizací, tedy i zde se vůz odklání od toho, jak vypadá a nabízí velice komfortní jízdní projev. Řízení je celkem strmé, tužší a s dobrou odezvou. Podvozek pak od výbavy F Sport nabídne i adaptivní odpružení AVS.

Spotřebou bude RC 300h jistě vynikat, já jsem ho bohužel testoval v době, kdy denní teploty výrazně nepřesahovaly nulu a mé trasy byly spíše mimoměstské. Jednalo se tedy o značně „nehybridní“ prostředí a moje spotřeba se tak pohybovala okolo 8 litrů. Předpokládám však, že se s „ercéčkem“ bude dát jezdit za daleko méně.

Závěrem

Závěrečné hodnocení začněme pohledem do aktuálního ceníku, základní RC 300h ve výbavě Executive jsi Lexus cenní na 1 350 000 Kč včetně DPH. Dále tu máme výbavu Prestiege (cena od 1 450 000 Kč včetně DPH), Luxury (cena od 1 610 000 Kč včetně DPH), testovanou F Sport (cena od 1 580 000 Kč včetně DPH) a nejvyšší výbavu F Sport Top s cenou startující na částce 1 630 000 Kč včetně DPH. Lexus v rámci akčních cen nabízí také jistá zvýhodnění, která se pohybují v rozsahu 120 000 – 220 000 Kč v závislosti na zvolené výbavě.

Lexus RC 300h je vozem, který nabídne velmi atraktivní a líbivý vnější vzhled. Mohl by však zklamat svým jízdním projevem, který není úplně adekvátní jeho vnějšímu vzhledu. Nabízí však zajímavou kombinaci pohledného vozu, který disponuje úspornou hybridní motorizací a velkým jízdním komfortem. Pokud však budete chtít jízdní dynamiku adekvátní jeho vzhledu, kupte si model RC F.

 

Komentáře