Majitel dvacetileté Octavie nechal změřit její výkon. Byl vyšší než v papírech

Přidat na Seznam.cz

Že auta ztrácí s časem svůj výkon, není nic neobvyklého. Ale že by se v průběhu let navyšoval? Něčemu takovému se velmi divil majitel vozu Škoda Octavia RS, s rokem výroby 2001. Tomuto vozu bude už za pár měsíců dvacet let, a po nahlédnutí do papírů bylo jasné, že když byla Oktávka nová, šlo o slušně svižné rodinné auto.

Pod kapotou konkrétně tohoto vozu byl motor 1,8 20VT s výkonem 180 koní při 5 500 otáčkách, který generoval 235 Nm točivého momentu při 1 950 otáčkách. Parametry vozu tedy velmi slušné, a v kombinaci s šestistupňovým manuálem nebyl problém vytáhnout to na stovku za 7,9 sekundy, a v případě neustále sešlápnutého plynového pedálu se dostat až na rychlost 235 kilometrů v hodině.

Po dvaceti letech byl výkon vyšší

Majiteli Škody Octavie bylo samozřejmě jasné, že po skoro dvaceti letech provozu nebude výkon jeho vozu takový, jako je uvedený v papírech a parametry budou nižší. Rozhodl se, že si vše nechá otestovat, aby zjistil, jak na tom jeho vůz momentálně je. A nestačil se divit. Z očekávaných nižších čísel byla čísla zcela opačná, a to vyšší. A to poměrně výrazně, jak pokud jde o hodnotu výkonu, tak pokud jde o hodnotu točivého momentu.

Jaký je výkon po dvaceti letech?

Naměřená čísla výkonu u téměř dvacetileté Octavie RS byla velkým překvapením. Ukázalo se, že aktuální hodnota výkonu vozu je 191,7 koní a 251 Nm. To znamená o 12 koní větší výkon a o 16 Nm vyšší točivý moment. Nutno podotknout, že u vozu došlo k inovaci výfukového systému, což by se mělo právě na zvýšení výkonu o zhruba 10 – 15 koní podepsat. I přes to ale mají čísla velmi zajímavou vypovídající hodnotu. Jasně ukazují, že Škoda Octavia RS, vyrobená v roce 2001 ze svého výkonu nijak výrazně neztrácí a stále se může pyšnit parametry, jaké měla v době koupě. Tento test jenom potvrzuje, proč je Škoda Octavia dlouhodobě velmi preferovaným a vyhledávaným vozem.

Zdroj: Autorský text
Komentáře
Přidat na Seznam.cz

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora