Rok 2035 je v mysli mnoha motoristů zafixován jako konec jedné velké éry automobilismu. Věku spalovacích motorů. Za dvanáct let už nebude možné registrovat nová auta se spalovacím motorem, budete-li tedy chtít vůz na benzín či naftu, nezbude vám než sáhnout po nějaké ojetině. Tolik teorie, v praxi však pravděpodobně po autech se spalovacími motory opravdu neštěkne pes. Národní vlády i jednotlivá města se těchto aut totiž snaží zbavit už teď, a tak bude jejich provoz čím dál tím nákladnější a komplikovanější. Co všechno se na motoristy v blízké budoucnosti chystá?
Spotřební daň z pohonných hmot
Základním nástrojem regulace dopravy na území celého státu je spotřební daň z pohonných hmot. Lze očekávat, že s růstem počtu elektromobilů poroste také tlak na její zvyšování, aby tak jednotlivé státy motivovaly řidiče k přechodu k ekologičtějším autům. Ať už těm, které budou mít nižší spotřebu, nebo rovnou k elektromobilům. Plošné zvyšování spotřebních daní v rámci celé EU můžeme očekávat v horizontu několika let, následně bude tato daň nadále pravidelně růst.
Omezení vjezdu do měst
Tohle opatření není žádná novinka, řada evropských měst už nepouští do centra auta s příliš vysokými emisemi. Obvykle jde zhruba o dvacet a více let staré vozy, které už nesplňují náročná kritéria. Lze však očekávat, že podmínky pro vjezd do měst se budou zpřísňovat. Pro jednotlivé magistráty pak může být inspirací Londýn, který nechává řidiče aut se spalovacími motory platit za každý den, kdy se svým autem jezdí po širším centru města.
Redukce počtu čerpacích stanic
Ztížit život motoristům může také snižování počtu čerpacích stanic – těch bude postupně ubývat úměrně k tomu, jak budou z ulic mizet auta se spalovacími motory. Zatímco dobíjecí stanice pro elektromobily budou doslova na každém rohu a ve většině garáží či parkovacích domů, do čerpací stanice budou řidiči muset dojíždět.
Zdroj: https://www.drive.com.au/news/europe-e-fuels-2035-petrol-diesel-ban/