Mercedes modernizoval model CLS

Válka o laserové světlomety nebere konce, přesto se i dnes dají najít konvenčnější, přesto revoluční řešení. Alespoň tak to vyřešil Mercedes s hlavními světlomety Multibeam LED, které jako první dostane modernizovaný Mercedes-Benz CLS.

Nebude to ovšem v sériové výbavě, kde i nadále figurují „pouze“ celodiodová světla v novém designu, ale pouze za příplatek. Technologie Multibeam LED je tvořena čtyřmi moduly v jednom světle, přičemž každý modul je tvořen 24 samostatnými LED diodami (každá nastavitelná ve 255 směrech), přičemž se používá pro potkávací i dálková světla. Pro co možná nejlepší světelný kužel, který je propočítáván až 100x za sekundu, využívají světlomety čtyři řídící jednotky a také kameru umístěnou v předním skle. Už se tak nestane, že svými světlomety oslníte protijedoucí řidiče nebo uvidíte pozdě některou ze zatáček. Technologie navíc spolupracuje s navigací, která detekuje kruhové objezdy a podle nich nastaví intenzitu světelného paprsku.

Mohlo by vás zajímat:  Boltův zlatý Nissan GT-R jde do dražby

Další designové změny zahrnují novou masku chladiče s diamantovým vzorem, ne nepodobnou té v menším modelu CLA, upravený přední nárazník s většími nasávacími otvory a tmavší pozadí zadních světlometů. V interiéru je to především o dvojici tlačítek, zjednodušující ovládání palubního menu, novém tříramenném volantu a osmipalcovém displeji, který je standardně vybaven systémem Audio 20 CD, na přání však spolupracuje s multimediálním systém Comand Online. Ve spolupráci se systémem Comand lze využívat nejrůznější aplikace zabudované přímo v autě, či přes USB, CD/DVD, paměťovou kartu, Bluetooth, pro klasické chytré telefony, anebo Media Interface, pro iPhone a iPod, využívat aplikace a hudbu z přenosných zařízení. Za další příplatek je k systému Comand Online dodáváno hlasové ovládání a příjem digitální televize a rádia. Již v základní konfiguraci nechybí navigace Garmin Map Pilot, která využívá mapy uložené na paměťové kartě, pokud však máte vůz vybavený systémem Comand Online, můžete využívat 3D mapy, užívat si satelitní snímky NASA nebo přes Live Traffic Information sledovat aktuální dopravní situaci na předem určené trase. Podmínkou je však možnost připojení na internet.

Mohlo by vás zajímat:  V USA můžete zakoupit pekelnou Toyotu Supra

Pod kapotou najdeme nový vznětový čtyřválec o objemu 2.1 litru ve verzi CLS 220 BlueTEC o výkonu 170 koní s točivým momentem 400 Nm. Ten stejný motor najdeme i pod kapotou verze CLS 250 BlueTEC, zde má ovšem 204 koní a 500 Nm. Poslední dieselovou verzí je CLS 350 BlueTEC s třílitrovým šestiválcem o výkonu 258 koní s točivým momentem 620 Nm. Mezi zážehovými motory je novinkou dvakrát přeplňovaný 3.5litrový šestiválec o výkonu 333 koní s točivým momentem 480 Nm ve verzi CLS 400. Ten je doplněn verzí CLS 500 o výkonu 408 koní s točivým momentem 600 Nm. Verze CLS 63 AMG a CLS 63 AMG Shooting Brake zůstávají i nadále poháněny 5.5litrovým osmiválcem s dvěma turbodmychadly o výkonu 557 koní a 720 Nm, respektive 585 koní a 800 Nm ve verzi AMG S.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvair na prodej

Po všechny dieselové modely, stejně jako verzi CLS 500 je nově dostupný devítistupňový automat 9G-Tronic, který je prvním devíti stupňovým automatem s hydrodynamickým měničem točivého momentu na světě. Oproti verzi 7G-Tronic Plus, na jejímž úspěchu nová převodovka staví, je 9G-Tronic opět o něco úspornější a přináší zcela nový komfort a agilitu řazení.

V seznamu příplatkové výbavy nechybí několik novinek. Především jde o pakety AMG Line Plus a Night Package, stejně jako o nové kožené čalounění Exclusive Passion. Rodina asistenčních systémů se rozrostla o standardní varování před kolizí v zadní části vozu, seznam příplatků rozšířila armáda prvků z větší třídy S. To znamená například parkovací asistent s 360stupňovou kamerou, brzdy Pre-Safe s detekcí chodců, systém BAS Plus, aktivní hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek.

Zdroj: Mercedes-Benz