Chladné počasí nás samozřejmě nutí k tomu, že se musíme více obléct, pokud nechceme riskovat podzimní nachlazení. Řada lidí zcela instinktivně sáhne po bundě, ve které sedá i do svého vozu. Dá se to pochopit, jelikož ten stojí venku v chladu a teplota uvnitř vyžaduje, aby měl člověk více vrstev. Málokdo si však uvědomí, že bunda může být poměrně velké riziko. Hned z několika důvodů.
Horší pohyblivost
I když se to nezdá, bunda nás může omezovat v pohybu. Samozřejmě hraje roli typ bundy i její velikost. Velké péřovky jsou většinou tím nejhorším, co si můžeme do auta vzít. Doslova se v nich cítíme jako panáček Michelin, a pokud je potřeba udělat nějaký pohyb, nemusí to být snadné. To může být problém hlavně v krizových situacích. Bunda nás ale může omezovat třeba při otáčení kvůli couvání nebo potřebě výrazně vytočit tělo kvůli zjištění, zda po hlavní silnici nejede auto.
Vyšší teplo
V autě bychom se měli cítit komfortně. S tím souvisí i to, že by zde měla být optimální teplota. Sezení v bundě k tomu ale příliš nepřispívá. Sice je možné mít vypnuté topení, ale vzhledem k venkovnímu počasí to znamená, že se okna dříve nebo později začnou mlžit. Přidáním teploty se problém s okny vyřeší, ale tělo člověka navléknutého do silné bundy se začne brzy ohřívat, což znamená nepříjemný diskomfort.
Nebezpečí při nehodě
Málokdo si uvědomuje to, že bunda může být velmi nebezpečná i v případě nehody. Když máme zapnutý bezpečnostní pás, je třeba myslet na to, že ten nejlépe funguje ve chvíli, kdy ho máme přímo na svém těle. Péřové a podobné bundy však způsobí, že vznikne výrazná mezera mezi pásem a naším tělem. To výrazně zhorší jeho bezpečnostní vlastnosti a zvýší riziko případného zranění. A to už je dobrý důvod, proč si bundu v autě raději sundat nebo volit takový střih, který nepřinese problémy tohoto rázu.
Zdroj: https://singletrackworld.com/forum/topic/wearing-a-coat-in-a-car-whats-the-consensus/