Chladné počasí přináší problémy podobné těm, které se nás řidičů týkají v létě. Během horkých dní řešíme, jak auto co nejrychleji ochladit. S klesajícími teplotami zase řešíme pravý opak. Tedy to, jak auto co nejdříve vyhřát, tedy vytopit. Některé možnosti jsou osvědčené a fungují, jiné zase mohou odporovat zákonu. Co funguje a jakou cestou je ideální se vydat?
Nastartovaný motor
Jedna z osvědčených metod je založena na tom, že auto nastartujeme a necháme i několik desítek minut běžet na volnoběh. Nejde však o možnost, která by byla správná. Hned ze dvou důvodů. V první řadě platí, že dlouhodobý chod na volnoběh motoru nijak nesvědčí. Druhým negativem je následně fakt, že ponechat nastartované auto delší dobu odporuje i našim zákonům a v tu chvíli může hrozit pokuta.
Temperovaná garáž
Lepší metodou je parkovat auto v temperované, tedy vytápěné garáži. Vyšší teplota v ní zajistí, že ani uvnitř vozu nebude výrazná zima. Vyšší teplota přispěje ale také k tomu, že se motor dříve ohřeje, a tak začne z výdechů klimatizace rychleji foukat teplý vzduch. Nebude to sice pár vteřin po usednutí, ale vcelku brzy to opravdu bude.
Nezávislé topení
Není moc vozů, které by ho měly přímo z výroby. Je však možné nechat si ho instalovat dodatečně. Pokud je spojeno také s dálkovým ovládáním, stačí stisknutím tlačítka aktivovat tento systém. I bez nutnosti nastartování motoru se interiér vozu začne vytápět. Následně není nic jednoduššího než do vozu nasednout a mít v něm opravdu příjemně.
Elektromobil
I když je řada lidí nemá rádo, elektromobil může být cestou, jak mít ve voze teplo v podstatě hned po nasednutí. Prvním důvodem je možnost vytápění pomocí tepelných čerpadel, díky kterým je teplo dostupné velmi rychle. Druhým důvodem je fakt, že řadu elektromobilů lze naprogramovat nebo i na dálku ovládat tak, aby došlo ke spuštění topení ve chvíli, kdy se chystáme k odjezdu a chceme mít ve voze příjemné teplo.
Zdroj: https://www.fatherly.com/play/how-warm-up-car-quickly-possible/