Nájezd na dálnici je místem, na kterém řada řidičů neví, co dělat. Nebo to možná ví, ale nedělají to. Přitom právě toto místo je tím, jak se co nejbezpečněji zařadit mezi jedoucí vozidla. O bezpečnosti na mnoha nájezdech však nemůže být řeč. Co dělají mnozí řidiči je nejenom nepochopitelné, ale také nebezpečné. Nejenom, že je mnoho řidičů na dálnici omezeno, ale někteří jsou i výrazně ohroženi. A je jenom velká náhoda, že nedojde k nehodě. Tento kolorit našich dálnic bohužel policie skoro netrestá a je jenom velkou náhodou, že nehod je zatím víceméně minimum.
Co nejrychleji do pruhu
Situace je na každé dálnici stejná, doslova jako přes kopírák. Řidič jede po nájezdu, dostává se do připojovacího pruhu a poté začne pro mnohé naprosto klasický, tedy onen nebezpečný manévr. Zapne levý blinkr a začne se honem řadit do dálničního pruhu. Jde o chybu, která může stát životy, jelikož rozdíl v rychlostech je ohromný.
Řidič, který do připojovacího pruhu najel, má rychlost pár desítek kilometrů. A v této rychlosti se řadí do pruhu dálničního, kde za dodržení předpisů jedou auta rychlostí 130 kilometrů v hodině. Přitom dráha zastavení ve 130 kilometrech za hodinu je až 130 metrů. Vozidlo jedoucí po dálnici nemá šanci včas zastavit a přichází náraz, který může mít fatální následky.
Raději zastavím
Je tu ještě druhá chyba, která končí nehodou. Nepochopitelné zastavení v připojovacím pruhu. V některých případech hned na jeho začátku, kde řidič číhá na to, až se bude moci v podstatě z nulové rychlosti zařadit do dálničního pruhu. Nebo dojde k zastavení v jeho polovině až konci, kdy si řidič není jistý bezpečným zařazením a tak raději zastaví.
I to jsou případy, které způsobí dopravní nehodu. Nikdo z nás, kdo na připojovací pruh vjíždí, nepočítá s tím, že by se vozidlo před námi rozhodlo zastavit. Více si hlídáme provoz v zrcátku, zrychlujeme a hledáme prostor pro bezpečné zařazení. A najednou rána do vozidla před námi, jehož řidič se zcela nepochopitelně rozhodl šlápnout v připojovacím pruhu na brzdový pedál.