Mnozí řidiči žijí v omylu, že autobaterii škodí pouze mrazy. Horko jí dává zabrat také

Auto Mechanic Working Check System Water Battery Fill Old Car Engine Service Station Change Repair Before Drive

Mnoho motoristů si myslí, že pro autobaterii je nejhorší zima. Tedy velmi chladné teploty, hluboko pod bodem mrazu. Je sice pravdou, že i ty mají na stav akumulátoru vliv, ale zároveň to neznamená, že léto by bylo pro baterku ideální. I to je velkým rizikem a podstatně větším, než si mnozí motoristé uvědomují. Za pár dní je proto může čekat velmi nepříjemná situace.

Baterie se vybíjejí

Baterie se zkrátka vybíjejí, to je přirozený jev a proces. Dochází k takzvanému samovybíjení, na které má vliv několik věcí. Mezi ně rozhodně patří i teplota. Při té pokojové může být běžné, že autobaterie ztratí i 5 procent své kapacity. A to měsíčně. Na první pohled se to nezdá až tolik, ale je třeba si uvědomit, že v létě takové teploty málokdy jsou.

Mohlo by vás zajímat:  Více pruhů na silnicích vyžaduje od řidičů více pozornosti a ohleduplnosti

Horké dny jako největší riziko

V létě teploty rostou a nejenom že atakují třicítku, ale mnohdy ji také převyšují. Ale ani tropických 35 stupňů Celsia není ta teplota, která působí na auto. To se při parkování na slunci rozehřívá a není nic výjimečného, že uvnitř může teplota atakovat klidně i padesátku. Řeč je jak o interiéru, tak i prostoru pod kapotou, kde se autobaterie nachází. V takovém případě rychlost samovybíjení podstatně roste, klidně i tempem kolem 30 procent kapacity za jeden měsíc.

Mohlo by vás zajímat:  Profesionální mechanici mezi vozy nad 200 tisíc korun doporučují české škodovky. Nejhůře dopadly vozy automobilky Hyundai
Zdroj obrázku: Freepik

Roli hraje nabití akumulátoru

Dá se namítat, že 35 procent za měsíc není až tak hrozné, pokud se s vozem pravidelně jezdí a pokud je autobaterie plně nabitá. Ne každý motorista ale má auto v provozu každý den a ne každý jezdí delší vzdálenosti, kdy se baterie dokáže plnohodnotně nabít. Čím více je baterie vybitá, k tím rychlejšímu samovybíjení může docházet.

V tu chvíli už pokles o desítky procent nemusí být spojen s týdny, ale klidně i několika dny. A jednou nastane ten okamžik, kdy se po otočení klíčkem nic nestane, protože autobaterie nemá co nabídnout. Proto je namístě přemýšlet jak nad tím, kde parkujeme, tak nad tím, zda během léta autobaterii dostatečně nabíjíme. Jedině tak nebude samovybíjení během horkých dní až takové riziko.

Zdroj: https://www.consumerreports.org/car-batteries/how-hot-weather-affects-your-car-battery-what-to-do-about-it/