I když máte panoramatické čelní sklo s minimálními sloupky, také vaše auto má mrtvý úhel. Ale prostor, do kterého nemáte možnost ze sedadla řidiče vidět, je v tomto ohledu spíše symbolický. Kamiony nebo autobusy mají ovšem přes všechna čidla a senzory, kterými jsou dnes tato vozidla vybavena, nebezpečně velké mrtvé úhly. I když by případná nehoda byla zřejmě vinou jejich řidiče, jste to vy, kdo by kolizi odnesl nejvíce. Proto je dobré mrtvé úhly nepodceňovat. Zejména na podzim a v zimě, kdy jsou nebezpečnější než kdy jindy. A paradoxně za světla.
Nejsou světla, není auto
Pokud pojedete v noci s rozsvícenými světly v mrtvém úhlu jiného, většího vozidla, jeho řidič vás sice neuvidí, ale světelné kužely na vozovce ano. A tak mu pochopitelně dojde, že někde mimo jeho zorné pole jede osobní auto. V měsících, kdy je u nás více tmy než denního světla, pak profesionální řidiči na tyhle světelné stopy ostatních aut podvědomě spoléhají více než v létě. A tak je možné, že v sychravém odpoledni, kdy je dost světla na to, aby kužely vašich světlometů na vozovce byly sotva znatelné, zažijete za volantem perné chvilky.
Bezpečné předjíždění
Zejména na podzim a v zimě je tak vhodné dbát na bezpečné, a hlavně dostatečně rychlé předjíždění profesionálních řidičů velkých vozidel s většími mrtvými úhly. Pokud vedle takového vozidla pojedete delší dobu, roste riziko, že na vás profík za jeho volantem, který už může mít za sebou dlouhé monotónní hodiny jízdy, zapomene.
Správná jízda v kolonách
Nebezpečí pochopitelně číhá i v pomalu jedoucích kolonách na víceproudých silnicích. Kamiony i autobusy většinou mají na boku značky, které indikují, kde je jejich slepý úhel. Pokud vedle takového vozidla v koloně jedete, dbejte, abyste byli buďto před mrtvým úhlem, nebo až za ním, kde už vás řidič opět vidí. Zejména pokud na vozovce nejsou vidět vaše světla.
Zdroj: https://driven2drive.com/blog/blind-spots-in-driving-what-they-are-and-how-to-avoid-them/