Že má podzimní počasí svá specifika, to ví každý řidič. Proto většina z nich jezdí také obezřetně a velmi opatrně. Listí na vozovce, voda, mlhy a další podzimní problémy mohou některé začátečníky za volantem značně potrápit. O to více, pokud stisknou tlačítko, které by raději měli nechat být. Jaké to je?
Tlačítko ESP
ESP je součástí snad většiny moderních aut. Jedná se o funkci elektronické stabilizace a kontroly trakce. Jednoduše řečeno, tento systém chrání řidiče před tím, aby se během jízdy dostal do smyku. Můžeme samozřejmě polemizovat o tom, nakolik je elektronika lepší než zkušenosti řidiče, ale jednu věc nelze rozporovat. Na podzim, kdy to na silnicích často klouže, je vhodné nechat ESP raději zapnuté. Riziko smyku je velké a auto nám může v mnoha případech zachránit život.
Tlačítko klimatizace
Jak u vozů s manuální klimatizací, tak u vozidel s tou automatickou se dá funkce klimy v případě potřeby manuálně vypnout. Nejde ale o něco, co bychom v podzimních dnech měli dělat. Pokud sednete do vozu a klimatizace je zapnutá, nechte ji tak a na tlačítko vůbec nesahejte. Proč? Je to jednoduché. Klimatizace má jedinečnou schopnost pomoci vysoušet interiér. Pomůže tak s odstraněním vlhkosti a díky tomu k rychlejšímu odmlžení čelního skla a okének.
Tlačítko vnitřní cirkulace vzduchu
Obvykle bývá vnitřní cirkulace vypnutá, a tak by to především na podzim mělo zůstat. Používat toto tlačítko by se mělo ve chvíli, kdy jedeme s vozem v prašném prostředí či za někým, jehož výfukové plyny jsou značně cítit. Jinak ale není důvod vnitřní cirkulaci zapínat, hlavně potom na podzim. To je interiér vozu obvykle plný vlhkosti a s aktivní funkcí interiérové cirkulace bude její odstranění velmi problematické a mnohdy budou okna neustále zamlžena, alespoň do té doby, než začne interiér ohřívat topení.
Zdroj: https://www.quora.com/What-would-happen-if-I-turn-off-the-ESP-in-my-car