„Nabíječky nemají žádné zázemí. Až bude dobití spojeno s komfortem, začnu o ekologii přemýšlet,“ říká Martin

2149169736

Na benzince, tam mám vše. Toalety, teplo, kávu, jídlo, sezení. Ale u nabíjecích stanic pro elektromobily? Často to jsou stojany uprostřed ničeho. Rád bych si během nabíjení dal kávu i jídlo, ale nemám kde. Tohle má být ta motivace pro to, abychom začali jezdit ekologicky?

Už nějaký čas přemýšlím o koupi elektromobilu. Líbí se mi myšlenka mít auto, které je šetrné k životnímu prostředí a které má nízké provozní náklady. A taky má dobré jízdní vlastnosti ve smyslu okamžité reakce na plyn. Plus to skvělé ticho během jízdy. Ale vždycky, když se blížím k rozhodnutí, narazím na jeden velký problém: infrastruktura pro nabíjení. Ne, že by nebyla, podle mě už je nabíječek dostatek. Jde ale obvykle jenom o „zásuvky“ na parkovišti, u silnice, na odpočívadle. Nic více.

Mohlo by vás zajímat:  Tesla se chce BMW přiblížit nejen karosérií, ale i názvem

Když si chci natankovat benzin, je to jednoduché. Zastavím na benzince. Po tom, co natankuji, si můžu klidně příjemně odpočinout. Můžu tam zajít na toaletu, dát si kávu, něco si koupit k jídlu, nebo se jen tak protáhnout či posadit se. Ale s nabíječkami pro elektromobily to tak jednoduché není. Sice jsou dostupné stále více, ale o nějakém komfortu během nabíjení nemůže být řeč.

Většina nabíječek, které jsem viděl, je umístěna na parkovištích obchodních center nebo v různých odlehlých místech. Problém je, že u těchto nabíječek často není žádné zázemí. Nemáš si kde zajít na toaletu, dát si kávu nebo si koupit něco k snědku. A co je ještě horší, tyto nabíječky většinou nejsou ani zastřešeny. Představa, že bych musel připojit auto k nabíječce v dešti nebo sněhu, se mi vůbec nelíbí. A zkoušet to rozhodně nechci. Představa, že budu v průtrži mračen připojovat kabel, odklikávat nabíjení na stojanu a potom budu několik desítek minut sedět v autě, mě neláká. Přitom dnes i ta nejzapadlejší čerpací stanice má alespoň střechu a nějaké lavičky k sezení.

Mohlo by vás zajímat:  Takto vypadal první elektromobil Peugeotu. Vznikl v roce 1941 a ujel 80 kilometrů

Říkám si, že až bude zázemí u nabíječek komfortní, tak si elektromobil koupím. Ale zatím se zdá, že se situace moc nelepší. Chápu, že výstavba infrastruktury pro elektromobily je proces, který trvá, ale myslím, že by se mělo věnovat více pozornosti i pohodlí uživatelů. A těch pár míst, kdy jsou nabíječky u benzinek, to v tuhle chvíli rozhodně nevytrhne. Já chci nabíjet až to bude potřeba, ne podle toho, kde je to dobré. nehledě na to, že tam kde teď zázemí je, bude největší frmol.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora