Nad elektromobilem nemá jeho majitel absolutní kontrolu. Automobilky umí na dálku měnit parametry vozu

White Floor New Car Parking New Car Pictures Showroom Park Show Waiting Sales Branch Dealers New Car Service Centers

Elektromobil má být budoucností přepravy. Faktem ale je, že jejich násilné protlačování není každému po chuti. Navíc mají stále řadu negativ, jako je cena nebo dojezd. A také rychlost nabíjení. Kdo se nakonec rozhodne, že by mu elektrické auto mohlo vyhovovat, měl by myslet ještě na další důležitou věc. Automobilky si s ním v budoucnu mohou pohrávat, jak chtějí.

Vše řídí počítač

Doba jednoduchých aut, která si člověk zvládl opravit v průměrně vybavené dílně, je dávno pryč. S mnoha auty už je nutné jet do specializovaných servisů a u některých si skoro nevyměníme ani žárovku. Vše navíc začínají řídit počítače, a tak prvními úkony technika je připojení diagnostiky a zjištění toho, co vlastně auto hlásí. Je to trend, který rozhodně bude pokračovat.

Mohlo by vás zajímat:  Docházejí pražské registrační značky. Číslice mají být nahrazeny písmeny

Stále je co inovovat

Vraťme se k elektromobilům, které jsou stále v určitých začátcích, ale za několik let dokázaly, jak rychle jde toto odvětví dopředu. Zatímco pár let starý elektromobil bývá svými parametry k smíchu, ty moderní ukazují, že dojezdy i rychlosti nabíjení se stále zlepšují. A jelikož je neustále co inovovat, nemusíme o pokroku mluvit jenom v souvislosti s faceliftem nebo novou generací. Inovací může projít i stávající auto.

Zdroj obrázku: Freepik

Nový software, nové auto

Moderní elektromobily jsou doslova prošpikovány elektronikou. Software v autě řídí skoro vše. A dá se, stejně jako operační systém v telefonu, snadno aktualizovat. Příkladem může být Škoda Auto, která pro elektromobil Enyaq připravila verzi software s označením ME3. Ta bude k dispozici jak v nových autech, tak se nahraje i do těch současných. Má přinést prodloužení dojezdu, zkrátit dobu nabíjení i šetřit baterii.

Mohlo by vás zajímat:  Naučit se jezdit s elektromobilem může být oříšek, mnozí nerespektují základní pravidla

Auto v rukách automobilky

Aktualizace, která prodlouží životnost akumulátoru nebo pomůže zvýšit dojezd, je určitě ku prospěchu věci. Zároveň ale tento trend ukazuje nemilou pravdu. I když si auto koupíme, stále je určitým způsobem v rukách automobilky. A ta si s ním díky aktualizaci softwaru může klidně dělat, co se jí zamane. A bude to vždy ku prospěchu?

Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/modelova-rada-skoda-enyaq-iv-s-jeste-delsim-dojezdem-a-komfortem-diky-novemu-softwaru/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora