Elektromobil má být budoucností přepravy. Faktem ale je, že jejich násilné protlačování není každému po chuti. Navíc mají stále řadu negativ, jako je cena nebo dojezd. A také rychlost nabíjení. Kdo se nakonec rozhodne, že by mu elektrické auto mohlo vyhovovat, měl by myslet ještě na další důležitou věc. Automobilky si s ním v budoucnu mohou pohrávat, jak chtějí.
Vše řídí počítač
Doba jednoduchých aut, která si člověk zvládl opravit v průměrně vybavené dílně, je dávno pryč. S mnoha auty už je nutné jet do specializovaných servisů a u některých si skoro nevyměníme ani žárovku. Vše navíc začínají řídit počítače, a tak prvními úkony technika je připojení diagnostiky a zjištění toho, co vlastně auto hlásí. Je to trend, který rozhodně bude pokračovat.
Stále je co inovovat
Vraťme se k elektromobilům, které jsou stále v určitých začátcích, ale za několik let dokázaly, jak rychle jde toto odvětví dopředu. Zatímco pár let starý elektromobil bývá svými parametry k smíchu, ty moderní ukazují, že dojezdy i rychlosti nabíjení se stále zlepšují. A jelikož je neustále co inovovat, nemusíme o pokroku mluvit jenom v souvislosti s faceliftem nebo novou generací. Inovací může projít i stávající auto.
Nový software, nové auto
Moderní elektromobily jsou doslova prošpikovány elektronikou. Software v autě řídí skoro vše. A dá se, stejně jako operační systém v telefonu, snadno aktualizovat. Příkladem může být Škoda Auto, která pro elektromobil Enyaq připravila verzi software s označením ME3. Ta bude k dispozici jak v nových autech, tak se nahraje i do těch současných. Má přinést prodloužení dojezdu, zkrátit dobu nabíjení i šetřit baterii.
Auto v rukách automobilky
Aktualizace, která prodlouží životnost akumulátoru nebo pomůže zvýšit dojezd, je určitě ku prospěchu věci. Zároveň ale tento trend ukazuje nemilou pravdu. I když si auto koupíme, stále je určitým způsobem v rukách automobilky. A ta si s ním díky aktualizaci softwaru může klidně dělat, co se jí zamane. A bude to vždy ku prospěchu?
Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/modelova-rada-skoda-enyaq-iv-s-jeste-delsim-dojezdem-a-komfortem-diky-novemu-softwaru/