Nadávky na kamiony jsou často bezdůvodné. Řidiči kolosů vysvětlují, odkud nenávist často pramení

Way 2924948 1280

Stačí se podívat na jakoukoliv silnici a dříve nebo později po ní projede kamion. A nejenom jeden. Velké nákladní kolosy se staly jasným koloritem našich silnic. A právě jejich množství je jeden z důvodů, proč jsou také tak nenáviděné. Je mnoho věcí, co řidičům osobních aut na kamionech vadí. Nutno ale říci, že řidič náklaďáku je v tom často nevinně. A co jsou ty největší problémy?

Jízda, která je velmi pomalá

Kamion často zdržuje, ale může i blokovat svou pomalou jízdou. Není to proto, že by snad takto chtěli jet dobrovolně, ale je to proto, že tak jet musí. Kamiony totiž nemohou jet mimo obec 90, ale musí jet maximálně 80. To stejné platí i o jízdě na dálnici. Ve chvíli, kdy na ně nadáváme kvůli pomalé jízdě, bychom si měli uvědomit, že by možná chtěli jet rychleji, ale nemohou.

Mohlo by vás zajímat:  Ušetřit při jízdě můžou jen někteří. Pro ostatní je úspora nereálná

Ucpávání silnic

Ano, kamionů je na našich silnicích enormní množství. Odpůrci na ně nadávají a posílají je takzvaně „na koleje“. V tom smyslu, že chtějí nahradit kamionovou dopravu tou vlakovou. V praxi je něco takového nereálné ze dvou důvodů. Jak proto, že železnice už je sama o sobě celkem přetížená, tak proto, že z nádraží se dané věci stejně nějak musí dostat dále. I zde by tak zboží muselo naložit větší nákladní auto.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jízda u středu

Hlavně na silnicích nižších tříd se můžeme setkat s tím, že kamiony se hodně drží u středové dělicí čáry. Pokud nadáváme na to, že nás chtějí záměrně blokovat a bránit našemu předjetí, měli bychom se zamyslet. Onen důvod je často zcela jiný. Krajnice daných silnic nižších tříd nejsou v dokonalém stavu, a tak hrozí, že by se mohly se čtyřicetitunovým kolosem klidně i utrhnout. Právě jízdnou blíže ke středu jsou daná rizika eliminována.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní pneumatiky mají vliv na bezpečnost, výkon i riziko aquaplaningu

Jízda v protisměru

Stalo se vám někdy, že kamion najel až do protisměru? Pokud ano, dost možná to mělo svůj důvod. Přijdou na něho všichni, kdo někdy jeli s běžným vlekem. I s ním je nutné si najet. A co teprve s takto dlouhým kolosem. Pokud se kamion potřebuje někde vytočit, velmi často v městských ulicích, musí si najet i do protisměru. Jinak nemá šanci zatáčku nebo křižovatku bezpečně projet.

Nebezpečné couvání

Přišlo vám někdy, že vás kamion při couvání ohrožoval koncem návěsu? Ve většině případů to není záměrně. Vezměme v potaz dálku soupravy, její šířku a to, že za ní zkrátka řidič nemá šanci za pomoci zrcátek dokonale vidět. Mnoho daných ohrožení tak vzniká spíše tím, že se za kamion nalepíme, nebo tím, že máme největší potřebu se při zahájení couvacího manévru na tomto místě motat.

Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora