Česká republika má celou řadu specifik. Naše dálniční síť je zoufale nedostatečná, máme prakticky jen jednu páteřní dálnici vedoucí z východu na západ. A ta je navíc v mizerném stavu. Kromě toho však máme také velmi hustou síť vesnic a vesniček, na nějakou narazíte každých několik kilometrů. A drtivá většina našich měst a vesnic není koncipovaná na dobu, kdy má téměř každá rodina auto, někdy dokonce i dvě. Chybí parkovací místa, ale i dostatek prostoru v ulicích. Čeští řidiči situaci moc nepomáhají, na rozdíl od těch jihoevropských mají totiž v oblibě hlavně ty modely, které se do městského a příměstského provozu vůbec nehodí. O které typy aut jde?
SUV
Kdyby se někdo rozhodl udělat celonárodní průzkum, SUV by z něj pravděpodobně vyšlo jako optimální vůz v očích široké české veřejnosti. Faktem však je, že tato robustní a těžká auta se na naše silnice a hlavně do ulic příliš nehodí. V městském provozu jsou navíc velmi nebezpečná ostatním účastníkům, tedy zejména chodcům a cyklistům, protože kvůli zvýšenému podvozku při nehodě způsobují jiný, vážnější typ zranění. Vzhledem ke své velikosti jsou pak SUV do města dost nepraktická.
Pick-upy
Móda pick-upů trochu upadá, přesto si je stále pořizují i řidiči, kteří nutně nepotřebují převážet objemnější náklady. Někteří Češi je totiž vnímají jako skvělé auto pro pár s odrostlými dětmi, který už bez nich pravidelně vyráží na chatu či chalupu. Ve skutečnosti ale takový vůz využije jen málokdo, v městském provozu má však podobné nevýhody jako výše zmíněné SUV.
Čtyřkolky
Čtyřkolky, tedy auta s pohonem na všechna čtyři kola, se mezi Čechy také těší velké oblibě. Ale do městského provozu se nehodí. Kromě toho mají vyšší spotřebu a produkují také více emisí, takže reálně hrozí, že budou během několika let vypovězeny za hranice městských center. Něco podobného už se ostatně děje v západoevropských zemích.
Zdroj: https://www.hotcars.com/10-cars-you-definitely-shouldnt-drive-in-the-city-and-5-worth-every-dollar/