Nezávislé topení usnadní zimní cestování, ale očekávání mnohých řidičů nemusí vždy splnit

Interior Modern Car Car Air Conditioner

V autech není příliš běžné. V nabídce automobilek ho má sériově jenom několik vybraných modelů a lidí, co by si ho nechali montovat dodatečně, také není tolik. Řeč je o nezávislém topení, které je pro mnoho majitelů aut nezbytností z hlediska komfortu a pro jiné zbytečností.

Výhod je několik

Nezávislé topení má několik výhod, které plynou z jeho principu. Dokáže zajistit, že bez nastartování motoru může být v autě příjemné teplo. To se hodí například v zimě, kdy lze na parkovišti příjemně rozehřát auto, nebo ve chvílích, kdy ve voze nocujeme. Nebo zůstaneme stát v koloně a nechceme mít nastartovaný motor. Jsou tu ale i nevýhody tohoto řešení, které očekávání mnohých řidičů pochopitelně nesplní.

Mohlo by vás zajímat:  Kolik se dá ušetřit na povinném ručení?

Aktivace topení

Mnoho lidí využívá nezávislé topení k tomu, aby mohli nasednout do vyhřátého auta. K tomu je důležité mít možnost aktivovat ho na dálku. Pokud něco podobného možné není a je třeba sednout do vozu a stisknout příslušná tlačítka, toto řešení zcela postrádá smysl. Když už řidič musí jít do auta, může úplně stejně nastartovat motor a investice do nezávislého topení se tak jeví jako zcela zbytečná.

Zdroj obrázku: Freepik

Ohřev interiéru

Nezávislé topení umí výhradně jednu věc. Ohřívá vzduch, který je v interiéru auta. To znamená, že vozidlo jako celek nijak neohřeje. Vytápěný interiér pomůže například k tomu, že povolí námraza na oknech a majitel vozu s nezávislým topením se vyhne škrábání. Čemu se ale nevyhne, to je stále nutné zahřátí motoru, jelikož ten během vytápění tímto způsobem neběží a je třeba tomu přizpůsobit první kilometry jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Jízda na rezervu se mu vymstila. Od té doby nechce tyto problémy a tankuje radši plnou

Spotřeba paliva

Nezávislé topení pochopitelně potřebuje ke svému provozu příslušné palivo. Kolik, to záleží hlavně na velikosti vozu a výkonu topení. Faktem ale je, že palivo případně spotřebuje i nastartovaný motor, kterým lze později interiér vozu také vyhřát. Pro mnohé je tak investice do nezávislého řešení často zbytečná, jelikož se po dobu vlastnictví auta zkrátka nevrátí.

Zdroj: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/eng-2021-0052/html, https://avtotachki.com/en/mobilnyj-obogrev-dostoinstva-i-nedostatki/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora