Nová varianta Lexusu GS

Po čínské Šanghaji, kam Lexus GS 300h zamířil letos v dubnu, si tento hybridní sedan našel cestu také do Evropy. Na stánku Lexusu ve Frankfurtu tak doplňuje koncepční SUV LF-NX.

Lexus GS 300h je vybaven klasickým spalovacím motorem 2.5 o výkonu 181 k při 6000 ot./min, který pracuje v Atkinsonově cyklu, a elektromotorem o výkonu 143 koní. Maximální výkon sedanu vyšší střední třídy je 223 koní, které jsou na zadní nápravu posílány přes automat ECVT

Mohlo by vás zajímat:  Kia EV6 je prvním modelem korejské značky, který získal certifikát uhlíkové stopy od Carbon Trust

Lexus očekává, že i přes velikost spotřebuje 300h v kombinovaném režimu jen 4,7 l/100 km a vypustí 109 g CO2/km. Vizuálně slabší hybrid nijak nepoznáte od ostatních „géesek“. Pokud se chcete odlišit, připravil Lexus designový paket F Sport, který nabízí LED mlhovky, sportovnější nárazníky a specifické odstíny karosérie F White, Starlight Black a Midnight Blue. 

V rámci čtvrté generace GS se v 300h představuje vůbec poprvé několik prvků. Mezi ně patří úsporný klimatizační systém S-Flow, systém Remote Touch Interface, který je v GS spojen s jednou z největších informačních obrazovek v běžných autech a barevný Head-Up Display s projekcí na přední sklo. Nový je rovněž volič převodovky. 

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen a jeho plány na elektromobil pro každého

Z bezpečnostních systémů v GS 300h najdete systém nočního vidění, adaptivní tempomat, varování při vybočení z jízdního pruhu a výstražný systém RCTA, který monitoruje okolí vozu při couvání a s předstihem varuje řidiče v případě blížící se pohyblivé překážky, spolupracující se systémem hlídající mrtvý úhel. 

Zdroj: Lexus