Nové trendy, kterými se automobilky ubírají, jsou motoristům trnem v oku. A budou pokračovat

High Angle New Car Available Selling

Kdo si chce po dlouhé době koupit nové auto, bude patrně překvapen tím, co dnes automobilky nabízejí. Za poslední dobu udělaly řadu chyb, ale k mnohým byly donuceny. Je jasné, že současný motorista, zájemce o nové auto, jim některé věci prostě nemůže odpustit. O jaké věci se jedná?

Downsizing motorů

Koupit si nové auto s pořádným motorem – tím máme na mysli slušný objem a více než čtyři válce, je dnes skoro nereálné. Většina automobilek potřebuje snižovat emise a jednou z cest je takzvaný downsizing. Jednoduše řečeno trend využívání motorů s nízkým objemem, kde je výkon doháněn turbem. O životnosti těchto motorizací můžeme polemizovat. Důvodem jejich využívání je tlak EU na snižování emisí.

Mohlo by vás zajímat:  Řidiči spalováků provádějí majitelům elektromobilů neustále naschvály. Ty na nabíjecích stanicích jdou za hranu

Využívání elektřiny

Koupit auto, kde by nebyla využívána elektřina, je stále těžší. Kromě klasických elektromobilů už řada automobilek nabízí hybridy různého typu, kde je spalovací motor kombinován s elektromotorem. I to je důsledek tlaku Evropské unie a tedy cesta, jak snižovat emise. Mnoho lidí ale žádnou elektřinu v autě nechce, a tak logicky tyto kroky automobilkám neodpouští.

Zdroj obrázku: Freepik

Digitalizace

Doba, kdy byl interiér plný mechanických tlačítek, které šlo dobře nahmatat a identifikovat klidně po slepu, je dávno pryč. Trendem, který ne každý překousne, je digitalizace. Mechanická tlačítka ubývají a řada věcí se dá nastavit jenom prostřednictvím dotykového displeje. Je to nejenom složitější, ale během jízdy často také nebezpečnější. I to je trend, který je ne každému po chuti.

Mohlo by vás zajímat:  Deset tisíc ojetin celé Evropy dali na zvedák, prošla třetina. Každé páté má vážnou technickou závadu nebo je po havárii

Změna portfolia

Trendy se mění, stejně jako preference zákazníků. A tak když o něco není zájem nebo má automobilka jinou vizi, často populární modely doslova „zařízne“. Řeč je například o kategorii MPV, kterou nahrazují osobní dodávky. Z portfolia automobilek ale mizí třeba i populární kombíky nebo vozy, které po několik generací byly u mnohých osvědčenou volbou. I to je věc, kterou někteří pochopitelně nepřekousnou.

Zdroj: https://www.fastradius.com/resources/automotive-manufacturing-trends/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora