Novinky u Range Roveru Evoque

Zdá se, že devítistupňový automat budeme vídat čím dál častěji. Nedávno ho totiž uvedl Mercedes do nabídky třídy E a do Frankfurtu s ním přijede také Range Rover, který ho bude prezentovat ve svém nejmenším modelu Evoque

Devítistupňová skříň pochází od společnosti ZF a poprvé byla prezentována již letos v Ženevě. Tady byl Evoque ZF 9HP brán ještě jako pokusné auto, ve Frankfurtu se však dočkáme sériové podoby, která koncem roku zamíří také k prodejcům. Automobilka slibuje, že nový automat pomůže snížit spotřebu o 11,4% a emise CO2 o 9,5%. Nejvíc ekologická by měla být verze 2.2 TD4 o výkonu 150 koní, která s novou převodovkou spotřebuje 4,9 l/100 km a vypustí pouze 129 g CO2/km. Kromě této jednotky by měla být převodovka k dispozici ještě pro jeden benzínový a jeden naftový motor. 

Další novinkou v nabídce bude příplatkový systém pohonu všech kol Active Driveline. Ten, v případě dobrých jízdních podmínek, automaticky odpojí zadní nápravu a z Evoque se tak stane předokolka. Toto však probíhá pouze v rychlostech nad 35 km/h. Když se podmínky na silnici zhorší, Active Driveline dokáže během 300 milisekund opět přiřadit také zadní nápravu. Součástí tohoto systému je i Active Torque Biasing, který pomocí elektronického diferenciálu rozděluje výkon a točivý moment mezi jednotlivé nápravy, čímž zlepšuje stabilitu a trakci vozu. 

Ve standardu všech verzí se nově objeví systém vektorování točivého momentu brzděním. Jeho podstatou je rozdělování točivého momentu motoru mezi jednotlivá kola za účelem redukce nedotáčivosti. Další novinkou je systém varující při vyjetím z jízdního pruhu, senzor brodivosti, rozpoznávání dopravních značek nebo automatické parkování. 

Vizuálně modernizovaný Evoque nabízí nové znaky, jiný design litých kol a novou barvu Zanzibar Bronze

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Evoque - drsnější vzhled od Loder1899

Zdroj: Range Rover