Obejít tvrdá pravidla EU je stále těžší. Kvůli pořádnému motoru se mnozí dostávají do problémů

Car Engine

Evropská unie není mezi motoristy příliš populární institucí. Jak z důvodu, že přikazuje různé výbavové prvky v autech, tak proto, že tolik tlačí na snižování emisí. Automobilky, aby požadavky splnily, musí vyvíjet nové motory a začít využívat elektřinu. To milovníkům pořádných motorů není příliš po chuti. Sehnat pořádné auto je pro ně stále těžší. A problémů je víc než dost.

Jenom ojetiny

Jak to vypadá na trhu s auty, pokud se jim podíváme pod kapotu? Víceméně je to stejné. Tlak na snižování objemu motorů a často i snižování výkonů. Mnozí jsou nemile překvapeni, že nové generace různých aut už nemají pod kapotou dříve populární motory. A tak zbývá jediné – koupit si, co je v nabídce, nebo si držet ojetinu. S každým rokem se ale může zvyšovat riziko problémů. Ale jiná možnost není, když nové auto pořádný motor nemá.

Mohlo by vás zajímat:  Dnes se začala Škoda Karoq vyrábět v Rusku. Za necelý rok odstartuje výroba v Bratislavě

Auta z dovozu

Limity, které prosazuje Evropská unie, samozřejmě neplatí po celém světě. Stačí se podívat do USA, kde se to auty s pořádnými motory jenom hemží. Řešením tak může být dovoz takového auta. Není to však úplně jednoduché. Doprava něco stojí, zákonné poplatky nejsou nic malého a najednou se zjistí, že z ekonomického hlediska jde o poměrně špatnou volbu. Nic jiného se ale mnohdy dělat nedá, když na území Evropy auto s vyhlédnutou motorizací nikdy nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Nová auta selhávají v crash testech. Důvodů je několik a nikoho nepotěší
Zdroj obrázku: Freepik

Investice do tuningu

Když se řekne tuning, mnoho lidí si vybaví primárně různé estetické doplňky. To ale není jediný směr, jak své auto vylepšit. Mnohé firmy se zaměřují i na úpravu výkonu daného auta. U těch sériových to může být cesta, jak z motoru vymáčknout více, než je uvedeno v papírech. Není to samozřejmě lepší než koupě pořádného motoru, není to zdarma a nikdo neví, jak se to podepíše na životnosti motoru. Ale je to jedna z cest, jak mít auto výkonnější, než nabídne automobilka.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Tiguan překonal hranici šesti milionů prodaných vozů

Vlastní přestavba

Asi nejnáročnější možnost, jak mít auto s pořádným motorem pod kapotou. Jednoduše řečeno, stávající motor se vymění za jiný. Teoreticky to zní jednoduše, prakticky to je mnohem horší. Jak z technického, tak následně administrativního hlediska, aby bylo vše schváleno.

Zdroj: https://www.automotive-iq.com/powertrain/articles/engine-downsizing-and-the-future
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora