Evropská unie není mezi motoristy příliš populární institucí. Jak z důvodu, že přikazuje různé výbavové prvky v autech, tak proto, že tolik tlačí na snižování emisí. Automobilky, aby požadavky splnily, musí vyvíjet nové motory a začít využívat elektřinu. To milovníkům pořádných motorů není příliš po chuti. Sehnat pořádné auto je pro ně stále těžší. A problémů je víc než dost.
Jenom ojetiny
Jak to vypadá na trhu s auty, pokud se jim podíváme pod kapotu? Víceméně je to stejné. Tlak na snižování objemu motorů a často i snižování výkonů. Mnozí jsou nemile překvapeni, že nové generace různých aut už nemají pod kapotou dříve populární motory. A tak zbývá jediné – koupit si, co je v nabídce, nebo si držet ojetinu. S každým rokem se ale může zvyšovat riziko problémů. Ale jiná možnost není, když nové auto pořádný motor nemá.
Auta z dovozu
Limity, které prosazuje Evropská unie, samozřejmě neplatí po celém světě. Stačí se podívat do USA, kde se to auty s pořádnými motory jenom hemží. Řešením tak může být dovoz takového auta. Není to však úplně jednoduché. Doprava něco stojí, zákonné poplatky nejsou nic malého a najednou se zjistí, že z ekonomického hlediska jde o poměrně špatnou volbu. Nic jiného se ale mnohdy dělat nedá, když na území Evropy auto s vyhlédnutou motorizací nikdy nebude.
Investice do tuningu
Když se řekne tuning, mnoho lidí si vybaví primárně různé estetické doplňky. To ale není jediný směr, jak své auto vylepšit. Mnohé firmy se zaměřují i na úpravu výkonu daného auta. U těch sériových to může být cesta, jak z motoru vymáčknout více, než je uvedeno v papírech. Není to samozřejmě lepší než koupě pořádného motoru, není to zdarma a nikdo neví, jak se to podepíše na životnosti motoru. Ale je to jedna z cest, jak mít auto výkonnější, než nabídne automobilka.
Vlastní přestavba
Asi nejnáročnější možnost, jak mít auto s pořádným motorem pod kapotou. Jednoduše řečeno, stávající motor se vymění za jiný. Teoreticky to zní jednoduše, prakticky to je mnohem horší. Jak z technického, tak následně administrativního hlediska, aby bylo vše schváleno.
Zdroj: https://www.automotive-iq.com/powertrain/articles/engine-downsizing-and-the-future