Odborníci zveřejnili seznam značek se stáčeným tachometrem. Jedna dominuje

Vysoký kilometrový nájezd nemusí být vždy důvod, proč se bát koupě konkrétního vozu. Jsou auta, která bez problémů vydrží i velký nájezd a proto není stav tachometru vždy tím hlavním určujícím faktorem, pokud vybíráte ojetinu. Samozřejmě každá značka i každý typ vozu je v tomto směru jiný a tak je na místě dát na dostupné informace a výzkumy. Stále jsou ale lidé, kteří na tachometr primárně hledí a chtějí, aby hodnota zde zobrazená byla co nejmenší. A i to je důvod, proč tolik kvete byznys se stáčením tachometrů. U jakých značek je tento problém největší?

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Průzkum ukazuje na jednu značku

Pokud se podíváme na statistiky, které zveřejnila společnost carVertical, je tu jedno velké znepokojení. Existuje jedna značka, u které je stočený tachometr brán jako něco, co je téměř zcela běžné. Tou značkou ojetin je BMW. Podle dat společnosti, která má k dispozici informace o historii jednotlivých vozidel, je u BMW problém se stočeným tachometrem v celkem 51 procentech případů. Ano, čtete správně. Více než polovina Bavoráků může být spojena s úpravou stavu tachometru. Výběr takového vozu může být značným rizikem.

U jakých dalších značek se často přetáčí?

Podívejme se i na další problémové značky aut, u kterých mlže být podle carVertical riziko stočeného tachometru celkem vysoké. Na druhém místě se umístilo Audi s 10 procenty případů. Na pozici třetí Volkswagen s 9 procenty případů. Opomíjet nelze ani Mercedes-Benz s pěti procenty případů. Když budeme pokračovat, tak tříprocentní riziko stočeného tachometru hrozí také u vozidel značky Škoda a Ford. Riziko ještě o jeden procentní bod nižší je u automobilů Volvo a Opel.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jak jsou na tom ostatní značky aut?

Dá se říci, že zanedbatelně. Výše zveřejněný žebříček ukazuje, jakých značek se stáčení tachometrů týká nejvíce. U zbývajících značek není procentuální podíl stáčených tachometrů až tak výrazný. Dohromady tvoří u všech ostatních značek dohromady podíl 7 procent. To je sedmkrát méně než u BMW a o něco méně než u Audi a Volkswagenu. Data ukazují, že v případě koupě určitého vozu je dobré být na pozoru.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora