Pec na Chleba a Závodní dodávka od Piera Drogo

Asi znáte Bizzariniho „pec na chleba“ alias Breadwan 250 GT, protože jde o jeho zřejmě nejznámější auto. Vzniklo tak, že druhému konstrukterovi G. Volpimu nechtěl Enzo Ferrari prodat typ 250 GTO a tak si ho postavili sami. Měl karoserii od Piera Drogo, která byla ještě pokročilejší nez originální 250 GTO. Bohužel ale na závodnich tratích měla spíše smůlu. Její tvar můžeme vystopovat v jakémkoliv sportovním kombi nebo shooting brake. Prý i typ FF vychází z dnes již klasického vzhledu Breadwanu. Vůz se nakonec stal majetkem automobilky Ferrari, které ho nechalo dlouhá léta chátrat. Nyní je ovšem zrenovovaný vůz občas vidět na motoristickch akcích.

Mohlo by vás zajímat:  Ušetřit při jízdě můžou jen někteří. Pro ostatní je úspora nereálná

Dalším počinem této dvojice bylo Maserati Typo 154 (151/4) s karoserií také od P. Drogo. Vzniklo v roce 1965, tedy 3 roky po Breadwanu a přezdívalo se mu „závodní dodávka“. Vycházelo z předchozích verzí jediného typu 151/3 a 152. Při testování na Le Mans se při průjezdu po rovince Mulsane dostalo mimo kontrolu a po najetí na barel u tratě bylo vymrštěno do vzduchu, kde se rozbilo o dva stromy. Řidič Lloyd Casner neměl jedinou šanci přežít. To ovšem neplatilo o motoru, který o dva měsíce později startoval v šasi závodního vozu Typo 65.

Mohlo by vás zajímat:  K bezpečnější a ekonomičtější jízdě v zimě přispěje úprava řízení a pravidelná údržba vozu

Autor: Dawe82