Elektrické motory nejsou jen trendem u automobilů, pronikají také do motorek a hlavně do jízdních kol. Zdá se, že lidé sice chtějí sportovat, ale zároveň chtějí mít pohodlí elektrického pohonu, když se jim zrovna nechce moc šlapat. A tak jako houby po dešti vyrostly po celém Česku půjčovny elektrokol. A ve větších městech je dnes běžné půjčování elektrokol nebo elektrokoloběžek přes různé mobilní aplikace. Jejich uživatelé přitom zapomínají, že i jízda na elektrokole má svá pravidla.
Nulová tolerance alkoholu
Jezdec na elektrokole je z pohledu zákona běžným účastníkem provozu na silničních komunikacích, a tak musí dodržovat předpisy. Jedním z nich je také zákaz konzumace alkoholu před jízdou i během ní. Ukazuje se přitom, že řada uživatelů městských aplikací sahá po sdíleném elektrokole právě při cestě domů z hospody a restaurace v lehce podnapilém stavu, ve kterém by za volant nesedli. I na elektrokole však mohou být zastaveni policejní hlídkou a vyzváni k namátkové kontrole na alkohol či drogy.
Povinnost nosit helmu
Stejně jako cyklista také jezdec na elektrokole musí povinně nosit helmu. A to i v případě, že jede jen několik málo kilometrů po městských ulicích či po cyklostezce. Povinnost nosit helmu je přitom vnímána jako jedna z bariér pro rozvoj sdílené cyklistiky bez ohledu na to, zda jde o elektrokola, či ne. Jen málokdo je totiž ochoten nosit s sebou helmu jen proto, aby si mohl během dne vypůjčit sdílené kolo.
Odkládání sdílených kol
Praha i další velká města se potýkají s neukázněnými uživateli sdílených kol a koloběžek. Ti je často odkládají nevhodným způsobem a blokují chodníky, nebo i celé ulice. Různá města odkládání a vracení těchto vozítek řeší místními vyhláškami. Ty je dobré znát, chcete-li si kolo nebo koloběžku půjčit. Tato pravidla přitom většinou vymáhají městští strážníci, nikoli státní policisté.
Zdroj: https://www.velotricbike.com/blogs/story-landing/new-york-ebike-laws