Začínající řidiči a také řidiči v předdůchodovém či důchodovém věku. To jsou dvě skupiny, které se nejčastěji prohřešují proti pravidlům upravujícím bezdůvodně pomalou jízdu. Ta přitom může být podobně nebezpečná, jako když někdo překročí padesátku v obci třeba o deset kilometrů v hodině. Zlaté pravidlo říká, že řidiči by za normálních okolností, tedy v denním provozu bez deště či jiných nepříznivých povětrnostních podmínek, neměli jet pomaleji než o deset procent méně, než je povolená rychlost.
Nebezpečné přípojné pruhy
Tohle pravidlo je důležité zejména ve specifických situacích, jako je jízda v přípojných pruzích. České dálnice bohužel nejsou příliš koncipované na takový provoz, jaký na nich reálně je. A celá řada přípojných pruhů je podstatně kratších, než jaký je standard například v Německu a dalších západních zemích s rozvinutou dálniční sítí. Přípojné pruhy tak nutí řidiče prudce akcelerovat a vměstnat se do běžného dálničního pruhu. Pokud v nich jede někdo příliš pomalu, je pro ostatní účastníky silničního provozu velmi nebezpečný.
Nepřehledný terén
Příliš pomalá jízda je těžko předvídatelné chování, které se vám může vymstít třeba v nepřehledném terénu nebo za zhoršených povětrnostních podmínek. Řidiči právem očekávají, že ostatní se budou chovat za volantem odpovídajícím způsobem, a tedy pojedou odpovídající rychlostí. Pomalu jedoucí auto, které se zjeví v horských serpentýnách, je pro každého velká nepříjemnost, která může být i nebezpečná.
Semafory a křižovatky
Příliš pomalá jízda na semaforech a křižovatkách obecně není ani tak nebezpečná jako otravná. Pokud váháte nebo se jen rozjíždíte velmi pomalu v některém z větších měst nebo v Praze v dopravní špičce, přispíváte k zácpám. Ano, je rozdíl, jestli křižovatku za daný interval projede aut pět, nebo jestli to zvládnou jen dvě. Adekvátně rychlá jízda pomůže nejen vám, ale i ostatním řidičům.
Zdroj: https://www.allstate.com/resources/car-insurance/dangers-of-driving-slowly