Porsche 918 Spyder řádilo na Nordschleife

Nejnovější supersport z dílen německé automobilky Porsche, model 918 Spyder, jehož koncept jsme mohli obdivovat již před dvěma lety na autosalonu v Ženevě a který se začne prodávat v září roku 2013, již dlouhé měsíce prochází fází náročného testování. Výsledkem, který jistě potěší všechny budoucí majitele tohoto krasavce, je čas 7 minut a 14 vteřin na kolo na slavné Severní smyčce legendárního okruhu Nürburgring.

Tento skvělý čas má na svědomí statečný závodní pilot bez nervů a kupodivu zcela obyčejné silniční pneumatiky Michelin. Tudíž žádné závodní slicky, jak je tomu zvykem. Ovšem o úplně standardní 918 Spyder nešlo. Tato verze se od té běžné vyznačuje lepšími brzdami, šestibodovými bezpečnostními pásy a také nižší pohotovostní hmotností. S největší pravděpodobností zmizely z vozu i některé prvky komfortní výbavy jako klimatizace, audiosystém či multifunkční dotykový displej.

O pohon tohoto atraktivního supersportu s cenovkou 645 tisíc eur bez daní se stará vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,6 litrů doplněný o dvojici elektromotorů. Ten první o síle 122 koní je spojen skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK s pohonnou jednotkou, ten druhý o výkonu 109 koní je pak přímo spojen s koly přední nápravy. Suma sumárum, na vozovku se dostane 566 kW (759 koní) a 750 Nm točivého momentu, které je možno krátkodobě navýšit aktivací overboostu až na 950 Nm. Porsche 918 Spyder díky těmto číslům dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za méně než tři vteřiny, přičemž maximální rychlost činí 325 km/h. A k čemu je pod kapotou dobrá dvojice elektromotorů? Vedle posílení výkonu celé hybridní soustavy se stará o neuvěřitelně nízkou kombinovanou spotřebu- 3 l/100km. I když spotřeba na Nordschleife jistě byla o kapku větší.