Převoz elektrokol autem se může zkomplikovat kvůli jejich vyšší váze

Car With Bicycles Highway Poland

Možná zvažujete, že svůj bicykl nahradíte modernějším elektrokolem, jejichž popularita rychle roste. Ale s trochou nadsázky lze říci, že mají podobné neduhy jako elektromobily, a tak vás s nimi čeká celá řada překvapení. Některá jsou příjemná, jiné o poznání méně. Do té druhé kategorie rozhodně patří skutečnost, že převážení elektrokol autem je podstatně komplikovanější než převoz běžných horských kol. Pokud byste chtěli převézt elektrická kola pro čtyřčlennou rodinu, budete mít skoro neřešitelný problém.

Deset kilo

Zhruba o tolik je průměrné elektrické kolo těžší než relativně těžké horské kolo pro dospělého jezdce. Na první pohled je to málo, ale je třeba si uvědomit, že elektrokola bezmála váží dvojnásobek hmotnosti klasického kola. Pokud jich budete chtít několik umístit na střešní nebo zadní nosič na běžném osobním autě, asi brzy narazíte na limity nosnosti. Rozdíl mezi hmotností kola pro děti a pro dospělé je přitom u elektrokol spíše zanedbatelný.

Mohlo by vás zajímat:  O auta s nízkým nájezdem je zájem vždycky větší, dané vozy ale mohou být rizikové
close-up-cyclist-securing-e-bike-battery
Zdroj obrázku: Freepik

Rozebrat?

Pokud patříte mezi ty, kteří dávají přednost převážení kol uvnitř vozu s tím, že jim odejmete přední kolo, vězte, že zdaleka ne každé elektrokolo takový postup umožňuje. A i pokud je vaše kolo možné rozebrat, při převozu více kusů znovu můžete narazit na potíže s jejich vyšší hmotností – kola totiž budete muset skládat na sebe, a pak hrozí, že dojde k poškození některé z křehčích součástek.

Vozík na kola

Většině rodin, které chtějí převáže více elektrokol, pak většinou nezbyde než přikoupit k nim ještě vozík. Což s sebou mimo pořizovací náklady ještě znamená další byrokratické překážky – na vozík je třeba sjednat separátní povinné ručení, a za určitých okolností dokonce může být nutné, aby si alespoň jeden člen rodiny rozšířil řidičské oprávnění také na přívěsné vozíky. S klasickým řidičákem skupiny B totiž lze řídit jen auto s přívěsem o celkové hmotnosti do 750 kg, pokud celková hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny.

Zdroj: https://www.kalkhoff-bikes.com/en_gb/lexicon/e-bike-weight
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora