Z nákupních statistik a průzkumů spotřebitelského chování vyplývá, že Češi uvízli někde na přelomu tisíciletí, tedy v tom lepším případě. Alespoň pokud jde o jejich preference při nákupu nových aut, případně ojetin mladších dvou až tří let. Trend ve vyspělých státech na starém kontinentu, ale i v Severní Americe nebo Japonsku a Jižní Koreji je přitom úplně jiný. V tomto článku se podíváme, v čem se vkus Čechů odlišuje od světového trendu a z jakých důvodů jsou jejich názory neaktuální.
Čím větší, tím lepší
Velká auta mají samozřejmě svůj význam. Pětičlenná rodina se do malé fabie těžko poskládá. Ale Češi preferují velká auta nad malými, i pokud má jít o auto pro bezdětný pár, nebo dokonce jednotlivce. Tím přitom ještě komplikují už tak složitou situaci s parkováním – česká a moravská města nejsou koncipována na takové množství osobních aut. Velká auta se kromě toho do městského provozu obecně příliš nehodí, a přestože jsou bezpečnější pro řidiče, pro chodce jsou naopak nebezpečná.
Lpění na dieselových motorech
Vysněným pohonem je pro české řidiče zřejmě naftový motor. A to přesto, že není ani úspornější, ani ekologičtější než jeho benzinový sourozenec. Navíc existuje řada alternativ, které jsou šetrnější k životnímu prostředí i peněžence majitele auta. Ať už jde o obyčejné hybridy, plug-in hybridy, nebo elektromobily, kterým celkem jednoznačně patří budoucnost. Elektrické motory jsou také nejspolehlivější.
Objem motoru a výkon
Velký diesel, nejlépe v kombi variantě, by samozřejmě měl mít nadupaný motor s velkým objemem. Tenhle bod není ani tak z přelomu tisíciletí, jako z osmdesátých let minulého století, kdy se na západě prosazovaly osmi- a desetiválcové čtyřlitrové motory, které ale byly v porovnání s těmi dnešními zhruba stejně výkonné, byť byly pochopitelně o poznání méně efektivní. Dnes každopádně stačí mnohem kompaktnější motory, a to i pro větší auta.
Zdroj: https://www.nydailynews.com/autos/buyers-guide/10-top-reasons-people-buy-specific-cars-article-1.2552707