Problém se svícením na podzim se týká především určité skupiny řidičů, kteří ostatním komplikují cestu

Cars Transport Road Stuck Traffic Jam Because Snowstorm Blizzard Vehicles Moving Slowly Due Snowfall Ice During Winter Season Wintertime Natural Disaster City Concept

Vidět a být viděn. To je známé pravidlo, které na silnicích platí. Ne každý se mu ale přizpůsobuje. Někdo svítí nedostatečně, jiný zase více, než je potřeba. První nedodržování tohoto známého pravidla se týká těch, kteří spoléhají na denní svícení a jeho automatické přepnutí vozem. Senzory však nedokážou situaci vždy vyhodnotit tak, jak by bylo potřeba. A tak se stává, že v případě deště nebo mlhy má auto stále zapnuto denní svícení, což v praxi znamená, že vzadu není osvětleno. To ale není jediný problém podzimního svícení.

Mohlo by vás zajímat:  Němci označili Hyundai i10 za vůz s nejstabilnější zůstatkovou hodnotou

Někdy je třeba vidět více

Kromě klasických světel má řidič pochopitelně možnost využít také světla dálková, pokud k tomu jsou podmínky. Tedy pokud nejede žádné auto před ním nebo proti němu. Či pokud se nepohybuje v obytné zástavbě. Jsou ale i další světla, která může použít. Takzvaná světla do mlhy. Jak přední, tak zadní. V případě výrazné mlhy a snížené viditelnosti skutečně pomohou k tomu, aby bylo auto lépe vidět. Ne všichni ale vědí, jak a hlavně kdy daná světla používat.

Zdroj obrázku: Freepik

Proklínaní mlhovkáři

Tou skupinou lidí, která se na podzim objevuje na silnicích stále častěji, jsou mlhovkáři. Zapnout si mlhovky, když je velká mlha, samozřejmě není nic špatného. A je to dobře i správně. Mnoho lidí ale následně tato světla nevypínají. Často z důvodu, že zapomenou. Obvykle stačí pár probliknutí a tento prohřešek jim dojde. Horší je to se skupinou notorických mlhovkářů, kteří tato světla nechávají zapnutá až do cíle své cesty. Bez ohledu na to, jaká je viditelnost. Ty většina ostatních doslova nesnáší.

Mohlo by vás zajímat:  Podvodné jednání při prodeji ojetých vozů není výjimečné

Proč jsou zapnuté mlhovky problém?

Je to jednoduché. Jejich světlo je výraznější, a proto může mnohem více oslňovat. Týká se to jednak předních, které oslňují jak při míjení s protijedoucím vozidlem, tak pokud jsou za naším vozem a my kontrolujeme provoz ve zpětném zrcátku. Ještě horší je situace, kdy jsme nuceni jet za vozem se zapnutou zadní mlhovkou. V takovém případě nám doslova vypaluje zrak klidně i desítky kilometrů, pokud ho nepředjedeme. Policie samozřejmě v daných případech může konat, má k tomu pravomoci i oporu v zákoně, ale většinou tento problém neřeší.

Zdroj: https://www.express.co.uk/life-style/cars/1369227/car-fog-lights-driving-law-fine-cold-weather-uk-road-safety
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora