Problémy s novými emisními limity trápí luxusní automobilky

Car Exhaust 1902909 960 720[1]

Poslední dobou se stává pravidlem, že se dříve jednoduché a zajeté postupy začínají od základů měnit, což vede v širším měřítku hlavně ke znepříjemnění životů běžných občanů. Jinak tomu není ani v případě nových emisních limitů. Že jste o nich ještě neslyšeli? Tak to vám nezbývá nic jiného, než pokračovat ve čtení. A předběžné upozornění – nebude se vám líbit.

Všechno bude jinak

Několik chytrých hlav si usmyslelo, že posuzování automobilů z hlediska emisních limitů (a také spotřeby) není dostačující, pokud se provádí pouze v laboratorních podmínkách. Proto se nově, podle emisní normy WLTP, budou muset vozy kontrolovat i z hlediska běžného provozu.
Auto, které novými a přísnějšími testy neprojde, logicky nesmí být zaregistrováno k běžnému užívání.

Mohlo by vás zajímat:  EU je tu s dalšími normami. A jsou celkem tvrdé!

Naprosto absurdní potom je, že novými testy musejí procházet i naprosto stejná auta lišící se pouze různými pneumatikami. Původní měření pouze v případě, kdy měl automobil jinou převodovku nebo motor, asi někomu přišlo příliš jednoduché…

Jak to ovlivní běžné uživatele

Na zákazníky budou mít nová pravidla nemalý dopad, jelikož se rapidně protáhne doba dodacích lhůt jednotlivých vozů. Testy samotné se počítají dvojnásobně dlouhé a o dva týdny se protáhne i vyřizování úřadů. Už takhle je dnes každý proces otravně zdlouhavý, tak proč si do seznamu nepřidat další, že?

Mohlo by vás zajímat:  Spotřeba nafty opět roste. Benzínu ale projezdíme méně díky covidu i alternativním pohonům

Dopady na automobilky samotné

Ukažme si konkrétní problémy automobilek na konkrétním příkladu. Bentley se nechalo slyšet, že za tento rok vykazují ohromné ztráty, které dosahují až 155 miliónů dolarů (cca 3 miliardy našich korun) během prvních devíti měsíců. Nějaký chytrák by mohl namítat, že lidé o Bentley jednoduše nemají zájem. Jenže by byl na omylu. Zájem je, jen se bohužel nedočká žádné odezvy. Kompletně vybavená auta jsou, jen nemají potřebnou tabulku, díky které by mohly vyrazit do světa.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen představuje Golf Sportsvan s litrovým tříválcem

Nové testy na emise dokonce zapříčinily zpoždění při spouštění prodeje nového hybridního vozu Bentaya. To mělo na trh vstoupit již letos, ale kvůli otřesně dlouhým průtahům se vše muselo odložit na březen příštího roku.

Jedno je jisté už dnes – Nové emisní limity nám nic dobrého nepřinesou!

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora