Průlom ve vývoji pneumatik: Tyto se dofouknou a mají i Bluetooth

Myslíte si, že vývoj pneumatik může být tlačen kupředu jenom v tom smyslu, aby měly co možná nejlepší jízdní vlastnosti v různých podmínkách? Velký omyl. Řada firem se něco na první pohled tak běžného stačí posunout ještě výrazně dál. A tak se objevují třeba pneumatiky, které nevyžadují nefouknutí, nebo pneumatiky nepropíchnutelné. S další poměrně zajímavou novinkou nyní přišla společnost Continental. Co její gumy umí? Dvě věci, které jsou zcela unikátní.

Pneumatika se sama nafoukne

Problémem mnohých řidičů je dnes to, že jezdí na špatně nahuštěných pneumatikách. V nich mají vzduchu buď moc, nebo naopak málo. Tento problém má novinka od Continentalu eliminovat. To proto, že pneumatiky mají čidla teploty, tlaku i valivého odporu a v případě potřeby se sami nahustí tak, jak je potřeba. A to i s ohledem na aktuální podmínky. Vzduch získají velmi jednoduše, a to pomocí speciálního valivého čerpadla, který vytvoří tlak právě díky pohybu pneumatiky po vozovce. Tím se stane zcela nezávislou.

Studie této pneumatiky je označena jako C.A.R.E., což je zkratkou slov connected, autonomous, reliable, electrified. Pneumatika by měla být skutečným průlomem, který by pomohl řidičům v tom, aby jejich pneu byly vždy správně nahuštěny. Dnes sice existují senzory tlaku v pneumatikách, ale ty často upozorní až ve chvíli, kdy tlak klesne pod určitou mez. A tak už řidič pár týdnů může jezdit na gumách, které nemají až tak dokonalý tlak.

K dispozici bude i připojení přes Bluetooth

Druhou převratnou funkcí je připojení přes Bluettooth. Tak lze každou pneumatiku jednoduše spárovat s telefonem a hlídat tlak jednoduše, bez ohledu na to, na jaký vůz jsou nazuty. Ne každé auto má dnes pokročilý monitoring tlaku. Díky univerzálnosti tak mohou být nazuty na jakékoliv auto a v tu chvíli má řidič jistotu, že tlak v pneumatikách bude nejenom pod jeho kontrolou, ale bude i pod kontrolou samotné pneumatiky, která ho upraví přesně podle potřeb. Sama, bez nutnosti zastavovat na čerpacích stanicích kvůli klasickému dofouknutí.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Hledíte na testy pneumatik? Ne vždy jsou zcela objektivní