Dříve stačilo jen otočit klíčkem a mohli jsme vyrazit na cestu. Avšak moderní auta jsou dnes v mnoha ohledech složitější. Po nastartování se spouští celá řada funkcí a systémů, které mnozí řidiči nepotřebují, a v některých případech dokonce považují za otravné. Proto se stalo nutností nejprve vypnout tyto zbytečnosti, než se vydáme na cestu. Řidiči, kteří tyto funkce vůbec nevyužívají, se často cítí přehlcení a nespokojení. Je proto důležité si uvědomit, jaké funkce jsou pro nás užitečné a jaké můžeme vypnout, abychom si jízdu co nejvíce usnadnili.
Start-stop systém
Jedním z nejkontroverznějších prvků moderních aut je bezpochyby start-stop systém. Tento systém slouží k úspoře paliva a snižování emisí tím, že vypíná motor při stání, například na křižovatkách. Bohužel mnozí řidiči tento systém považují za velmi obtěžující, protože stále znovu musí startovat motor, což může být nepohodlné a zbytečně opotřebovávat různé součásti vozu. Proto mnoho řidičů tento systém vypíná hned po nastartování. I když je tento systém velmi kontroverzní, výrobci ho stále častěji implementují do svých aut a zdokonalují ho, aby byl co nejefektivnější a méně obtěžující pro řidiče.
Hlídač jízdních pruhů
Hlídač jízdních pruhů je další výbavou moderních aut, která má za úkol zvýšit bezpečnost řidiče a cestujících. Jeho funkce může být různorodá – od mírného akustického upozornění až po aktivní vedení vozidla ve středu jízdního pruhu. Ačkoli se jedná o bezpečnostní prvek, ne každý řidič tento asistent potřebuje nebo si ho oblíbí. Mnozí řidiči se proto musí při každém nastartování vozidla zabývat vypnutím této funkce. Přestože je hlídač jízdních pruhů považován za užitečný prvek v moderních autech, někteří řidiči ho považují za obtěžující, nebo dokonce rušivý a raději ho vypínají.
Přepínání dálkových světel
Další zbytečnou funkcí moderních vozů je automatické přepínání dálkových světel. Tento prvek má za úkol ulehčit práci řidiči a zajistit, že budou dálková světla zapnuta pouze v případech, kdy jsou skutečně potřeba. Bohužel tento systém obvykle nefunguje tak spolehlivě jako samotný řidič. Proto řada řidičů, kteří vyjíždějí brzy ráno nebo pozdě večer, po nastartování svého vozu aktivaci automatického přepínání dálkových světel zkontroluje a obvykle pak manuálně volí, kdy dálková světla zapnout a kdy je vypnout. I když tento prvek má potenciál usnadnit a zlepšit jízdu, mnoho řidičů preferuje ruční ovládání dálkových světel, aby mohli mít větší kontrolu nad svým vozidlem.
Zdroj: https://www.iihs.org/topics/advanced-driver-assistance