Range Rover přichází s novým mild hybridem. V čem je unikátní?

Nový mild hybrid značky Range Rover má být lehký, úspornější, ale má poskytovat více síly. Tohoto dosáhla automobilka díky systému přeplňování – které využívá turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny. Elektrický pohon zde slouží k roztáčení kompresoru. Díky tomuto systému dosahuje vůz vysokého točivého momentu i při nízkých otáčkách pohonné jednotky.

Nové parametry Range Roveru

Předlohu pro tento nový motor nastolil již Range Rover Sport, který byl představen na začátku února roku 2019. Nový model s ním sdílí některé parametry, jiné jsou odlišné:

  • šestiválcový motor řady Ingenium,
  • kombinace s 48 V elektrické sítě a motoru,
  • třílitrový motor s přeplňováním elektrickým kompresorem,
  • výkon motoru 294 kW (400 koní),
  • točivý moment 550 N.m,
  • turbodmychadlo twin-scroll.

Elektrická palubní síť

Jak už bylo řečeno, šestiválec využívá 48V elektrickou palubní síť. Ta zajišťuje energii, kterou potřebuje kompresor – a proto se jedná o mild hybrid. Jeho účinnosti je dosaženo také díky variabilnímu časování ventilů. Výsledkem tohoto všeho je nižší poměr pevných částic – a to až o 75 %. Pokud bychom chtěli zjistit, jak je to s oxidem uhličitým, tak toho je vypouštěno o 12 % méně – nyní jsou na úrovni 212 g/km. Spotřeba vozu je 9,3 l benzínu na 100 km.

Nové barvy karoserie

Spolu s novým motorem automobilka přichází také se dvěma novými barvami se jmény Eiger Grey a Portofino Blue.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota Prius 2013 - speciální verze Person Series pro USA