RS modely Škoda? Budoucnost je jasná

Car 3318599 960 720[1]

Sportovní modely klasických sériových vozů jsou u automobilek celkem populární. Pravdou je, že u některých jsou úpravy spíše minimální a tak se dá mluvit jenom o lehké úpravě výkonu a také lehké změně designu. Ve výčtu automobilek, které mají v portfoliu ostrý model, je také Škoda. Aktuálně je to však pouze Octavia, která se může pyšnit typickým označením RS. V budoucnu by to však mělo být podstatně zajímavějším, jelikož se chystá několik novinek. Ty už byly dokonce potvrzeny v jednom z rozhovorů pro britský magazín Autocar. Nejde tedy jenom o spekulace a dohady.

Škoda Kodiaq RS se má objevit již brzy

Co bude první novinka? Bude to model SUV Škoda Kodiaq RS. Ten se aktuálně ještě testuje a několik prvních obrázků je stále spojeno s maskovací plachtou. Čekání by nemělo být nijak dlouhé, jelikož se očekává, že představení daného vozu by mělo proběhnout v řádech několika následujících měsíců. Na jednu stranu plus v tom, že se objeví další model RS, ale na druhou stranu mnoho lidí nechápe, proč je vybraným modelem právě verze SUV, který není primárně tou, se kterou by si člověk vyrazil na okruh.

Mohlo by vás zajímat:  Hennessey představil balíček na úpravu osmiválce v Cadillacu Escalade

Když se podíváme na klíčové parametry vozu, je třeba říci že pod kapotou se má objevit dieselový motor o objemu 2 litrů, který bude vybavený dvěma turby. Jde tedy s největší pravděpodobností o koncernový motor 2.0 BiTDI, který lze najít třeba ve vozech, jako je Volkswagen Passat, nebo i Volkswagen Arteon. Ten má výkon 240 koní, což rozhodně není špatná hodnota. Zajímavostí je, že Škoda tento motor v jednom ze svých vozidel použije vůbec poprvé.

Spekulujete se o modelku Škoda Fabia RS

Zatímco Kodiaq už je v podstatě jasně potvrzený, je třeba říci, že se spekuluje ještě o dalším modelu. A tím má být Škoda Fabia RS. Nutno říci, že v tomto případě by se v podstatě jednalo  oživení tradice. Když se podíváme do minulosti, tak hned první model tohoto vozu byl k dispozici i ve verzi s označením RS. A byl celkem oblíbený. O poznání méně zájmu bylo spojeno s generací druhou, a tak se automobilka rozhodla, že třetí generace již ostřejší nebude. Podle rozhovoru v Autocaru se však priority zákazníků opět mění a tak není úplně zapovězen to, že by se daný hatchback mohl dočkat svého ostřejšího RS provedení.

Mohlo by vás zajímat:  Stylový pickup na základě Land Roveru Defender

Nutno však říci, že v tomto případě nemluvíme o současné generaci. Ta by měla být v roce 2020 nahrazena a tak je jasné, že vyvíjet něco nyní by bylo zbytečné. Když už by se tedy Škoda Fabia RS měla objevit, tak to bude právě v souvislosti s rokem 2020 a s novou generací.

V plánu je Škoda Vision E RS

Jde tedy zatím jenom o čistě pracovní název, jelikož Škoda Vision E je koncept elektrického SUV. Z něho by však měl vzniknout sériově vyráběný automobil. A kdy konkrétně by k tomu mělo dojít? V plánu j uvedení ve stejný rok, který jsme zmínili výše. Tedy v roce 2020. Půjde tak o první plnohodnotný a praktický elektromobil, který Škodovka představí.

Mohlo by vás zajímat:  Společnost DC Design upravila Renault Duster

Tu hlavní informaci, kterou však chceme přinést, musíme označit za minimálně unikátní. A to z toho důvodu, že i u tohoto modelu je plánována RS verze. Zde však v tom směru, že nepůjde čistě o variantu, která by měla nutě cílit na zájemce o výkon a ostřejší vzhled vozu. V tomto případě se mluví spíše o tom, že hlavní úpravy by se měly týkat novinek v podobě unikátních designových prvků, tedy nových prvků výbavy. A tím se vracíme k tomu, co jsme uvedli v úvodu našeho článku. Tedy k tomu, že u řady ostrých verzí mnohdy nejde ani tak o samotné podstatné zvýšení výkonu, ale spíše o tom, že vůz bude vypadat jinak. A právě toto elektrické SUV by mělo být jasným důkazem. A zatímco klasické sériová verze má být představena okolo roku 2020, tak v případě RS verze bude nutné si chvíli počkat. Nepředpokládá se však, že by to mělo být delší dobu než dva roky.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora