Rychlá jízda má výhody. Na dálnicích výrazně klesla nehodovost

Rychlá jízda je udávána jako jeden z hlavních důvodů vážných dopravních nehod. Málokdo už ale zmíní, že šlo o nebezpečnou rychlost na řadě rizikových úseků. Pokud jde o velkou rychlost například na dálnici, nejenom-že není až tak nebezpečná, ale dokonce může nehodovost snižovat. Své o tom ví celá řada zemí.

Neomezeně v Německu

Jasným příkladem je Německo, kde na místních dálnicích platí neomezená rychlost. Pokud není na konkrétních úsecích přímo snížena značkou, mohou zde motoristé jet, kolik chtějí. A realita? Pokud se podíváme na celkovou statistiku nehodovosti v Německu, tak na milion lidí vychází 38 zemřelých při dopravnách nehodách. To je sedmé místo v rámci celé Evropy – tedy slušný výsledek.

Rakousko zvýšilo limit na 140 kilometrů v hodině

Podívejte se do další naší sousední země. Do Rakouska, kde se rozhodli pro pokus s tím, že zvýší rychlost z původních 130 kilometrů v hodině na rychlost 140 kilometrů v hodině. Jednalo se o dlouhodobý test trvající přes rok. I díky tomu má německý autoklub ÖAMTC hmatatelné výsledky, které hovoří jasně. Na úsecích s rychlostní 140 se nehodovost nijak výrazně nezvýšila. Dokonce se zde v období několika měsíců nestala žádná větší nehoda což potvrzuje, že rychlejší jízda může mít pozitivní vliv i na výrazný pokles nehodovosti.

Vyšší rychlost se testovala i na Slovensku

Dalším naším sousedem, který se rozhodl otestovat vyšší rychlost na dálnicích bylo Slovensko. I tady se rychlost zvýšila na 140 kilometrů v hodině. Nutno však říci, že to bylo jenom na dobu jednoho měsíce, a to není nijak dlouhá doba k tomu, aby to přineslo konkrétní čísla a výsledky. Faktem ale je, že se katastrofické scénáře odpůrců vyšší rychlosti také nijak nepotvrdily.

Mohlo by vás zajímat:  Mladoboleslavská automobilka s novým fíglem na zákazníky

Zvýšení limitu proběhlo i u nás

Pokud zůstaneme u nás v České republice, je třeba říci, že i zde v minulosti došlo k tomu, že se zvýšil rychlostní limit. Nikoliv na dálnicích, ale na silnicích první třídy, kde se smí jezdit 110 kilometrů v hodině. Tato změna proběhla v roce 2015 a od té doby k žádnému výraznému zvýšení nehodovosti také nedošlo.

Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora