Seat elektrifikuje své velké SUV a zahajuje výrobu modelu Tarraco e-Hybrid

Seat Tarraco Fr E Hybrid (4) Small

SEAT pokračuje v rozšiřování své produktové řady elektrifikovaných vozidel a tento týden zahajuje výrobu modelu SEAT Tarraco e-HYBRID.  Externě nabíjitelná hybridní verze vlajkové lodi značky poskytuje nejvyšší výkon 245 k (180 kW), a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco. Výkon však není její jedinou předností. Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže také ujet až 49 km (58 km v kombinovaném cyklu EU) v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná SEAT Tarraco e-HYBRID vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.

Značka již zákazníkům dodává modely SEAT Mii electric a SEAT Leon e-HYBRID, který je k dispozici v obou karosářských variantách, jako 5dveřový hatchback a Sportstourer. SEAT Tarraco e-HYBRID přináší výhody elektrifikace – sportovní výkony ve spojení s mimořádnou hospodárností – zákazníkům značky SEAT v segmentu SUV. Současně se stává třetím pilířem elektrifikované produktové řady SEAT.

„Představením svého třetího elektrifikovaného modelu, SEAT Tarraco e-HYBRID, pokračuje SEAT ve své elektrické ofenzivě, jejímž prostřednictvím přizpůsobuje svou nabídku požadavkům na trvale udržitelnější budoucnost,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT. „Elektrifikace našeho velkého SUV přináší plug-in hybridy do nového segmentu, ukazuje naše zaměření na vyspělou techniku a současně nás posouvá o krok blíž k našemu cíli zpřístupnit elektromobilitu všem.“

245 k. Dojezd s elektrickým pohonem až 49 km v jízdním cyklu WLTP. Celkový dojezd 730 km.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW 3 GT už není tajemstvím

Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-HYBRID kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 150 k (110 kW), elektromotor o výkonu 115 k (85 kW), sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovku DSG. Hybridní systém nabízí nejvyšší výkon 245 k (180 kW) a maximální točivý moment 400 N.m.

SEAT Tarraco e-HYBRID umožňuje jízdu v režimu výhradně elektrického pohonu. V něm má dojezd až 49 km podle metodiky WLTP (58 km v kombinovaném jízdním cyklu EU). Díky tomu nabízí mimořádnou hospodárnost. Navíc může jezdit i městskými ulicemi s přísnější legislativou ohledně kvality ovzduší. Při cestování na delší vzdálenosti využívá SEAT Tarraco e-HYBRID jak elektromotor, tak i zážehový motor. S tímto tandemem překoná bez doplňování paliva a elektrické energie 730 km.

SEAT Tarraco e-HYBRID se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.

Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního a zábavního systému, je SEAT Tarraco e-HYBRID vybaven dvěma specifickými tlačítky – e-Mode a s-Boost – umístěnými vedle nově navržené a osvětlené hlavice páky voliče.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic Type-R chce být nejrychlejší předokolka na Nürburgringu
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Seat

Přímý přístup k režimu e-Mode usnadňuje přechod na elektrický pohon s nulovými emisemi při vjezdu do cílové městské oblasti, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje zážitky ze sportovnější jízdy s vyššími výkony.

Díky pohonu, který kombinuje elektromotor a spalovací motor, jsou emise CO2 velmi nízké, mezi 37 a 46,4 g/km. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP spotřebuje vůz 1,6 až 2,0 litru paliva na 100 km.

Jakmile je stav nabití akumulátorové baterie nízký, vrátí se systém pohonu k hybridnímu režimu. Po připojení vozidla ke zdroji elektrické energie lze sadu akumulátorů nabít za pouhých 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW, nebo za necelých 5 hodin při využití 2,3kW nabíječky.

SEAT Tarraco e-HYBRID nabízí kompletní konektivitu uvnitř vozu i mimo něj. Elektrifikovaný pohon dává uživateli ještě větší kontrolu nad zaparkovaným vozem. Prostřednictvím aplikace SEAT Connect má i na dálku přístup k datům vozidla a odkudkoli může řídit nabíjecí proces a ovládat klimatizační systém.

SEAT Tarraco e-HYBRID bude k dispozici v pětimístné verzi se stupni výbavy Xcellence a FR. Zákazníci tak budou mít další možnost, jak si vybrat vozidlo, které dokonale splní jejich požadavky.

SEAT navrhl a vyvinul model SEAT Tarraco e-HYBRID v Barceloně, ve svém sídle v Martorellu. Hybridní Tarraco se začne vyrábět tento týden ve Wolfsburgu.

Elektrifikace společnosti SEAT přesahuje hranice konvenční mobility

Mohlo by vás zajímat:  Kia zmodernizovala také Rio Sedan

SEAT Tarraco e-HYBRID, SEAT Leon e-HYBRID a SEAT Mii electric jsou teprve začátkem. Společnost rovněž vytvořila novou značku městské mobility SEAT MÓ, která k portfoliu produktů přispívá 100% elektrickým skútrem SEAT MÓ eScooter 125 a dvěma verzemi elektrické koloběžky eKickScooter – SEAT MÓ eKickScooter 25 a SEAT MÓ eKickScooter 65.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Seat

SEAT také vybudoval nové školicí centrum pro oblast elektromobility, v němž probíhá školení více než 15 000 zaměstnanců o nových hybridních a elektrických technologiích. SEAT kromě toho zahájil výstavbu nového zkušebního centra TCE (Test Center Energy). Tato laboratoř bude testovat vozidla, moduly akumulátorových článků i celé akumulátorové baterie.

SEAT navíc pokračuje ve Španělsku v podpoře elektromobility a používání energií z obnovitelných zdrojů. V červenci se například dohodl na strategické spolupráci v této oblasti se společností Iberdrola a španělským dovozcem koncernových vozů Volkswagen Group España Distribución.

Technické údaje

SEAT Tarraco e-Hybrid

Spalovací motor1.4 TSI 150 k (110 kW)
Počet válců/ventilů4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem1395 cm3
Vrtání x zdvih74,5 x 80 mm
Nejvyšší výkon elektromotoru85 kW/115 k
Kapacita akumulátorové baterie13 kWh
Nejvyšší celkový výkon245 k (180 kW)
Nejvyšší celkový točivý moment400 N.m
Nejvyšší rychlost205 km/h
Dojezd v elektrickém režimu44-49 km (WLTP)/55-58 km (EU)
Spotřeba paliva1,6-2,0 l/100 km (WLTP)
Emise CO237-46,4 g/km (WLTP)
Zdroj: Seat
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora