Seat uvádí do prodeje Leon X-Perience

Škoda má Octavii Scout, Volkswagen Golf Alltrack a Seat Leon X-Perience. Poslední jmenovaný aktuálně vstupuje na český trh, kde bude chtít ukrást zákazníky nejen oběma jmenovaným, ale i některým SUV.

Základem nového modelu Leon X-Perience je Leon ST, jehož design je doplněn mnoha prvky ve stylu SUV, mezi něž patří robustní ochranné lišty na bočních prazích a kolem podběhů kol, velké otvory pro přívod vzduchu na přídi, integrované mlhové světlomety včetně funkce statických světel pro odbočování a přední spoiler s hliníkovou povrchovou úpravou. Také záď se odlišuje specifickým nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy u obou nejvýkonnějších motorů. Rozšířené podběhy kol vyplňují 17palcová kola s pneumatikami 205/55 R17 a podvozek se kromě specifického nastavení vyznačuje také zvýšenou světlou výškou (+27 mm).

Zákazníci na českém trhu mají pro Leon X-Perience na výběr čtyři kombinace motorů a převodovek. Ve všech případech je hnací síla přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Vstupní model je diesel 1.6 TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízí nejvyšší výkon 110 koní při průměrné spotřebě 4,8 l/100 km a jeho cena byla stanovena na 599 900 Kč. Silnější 2.0 TDI o výkonu 150 koní s šestistupňovou mechanickou převodovkou a spotřebou 4,9 l/100 km přijde na 643 900 Kč, zatímco vrcholná verze vyladěná na 184 koní se spotřebou 5,1 l/100 km stojí 718 900 Kč a v sériové výbavě má šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Pro příznivce zážehových motorů je připraven čtyřválec 1.8 TSI o výkonu 180 koní v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG za 655 900 Kč.

Sériová výbava „terénního kombi“ zahrnuje kromě výše uvedených prvků také automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, tempomat, sportovní sedadla vpředu včetně nastavitelné bederní opěrky (pro řidiče) a hliníkové prahové lišty předních dveří s logem X-PERIENCE. Nad bezpečností bdí sedm airbagů a nejmodernější asistenční systémy, od elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, přes elektronickou uzávěrku diferenciálů obou náprav EDS a samosvorný diferenciál přední nápravy XDS, až po multikolizní brzdu. Na přání jsou k dispozici mimo jiné přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC se sledováním překážek před vozem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, systém pro rozpoznávání únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Kompletní ceník naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat:  Auto roku 2020 vyhrálo BMW řady 3. Kdo je za ním?

Zdroj: Seat