Špatné uskladnění pneumatik vede k jejich poškození. Chybují řidiči i pneuservisy

Výměna pneumatik obvykle probíhá dvakrát ročně, dle sezony a zákonů. V tu chvíli lidé řeší nejenom to, jaké pneumatiky koupit a obout, ale i to, co s půl roku nepoužívanou sadou. Mnoho lidí je nechá uskladnit v pneuservisu, jiní je uloží do sklepa, technické místnosti či jiného prostoru. Co ale mnozí netuší, že i u onoho uložení je třeba přemýšlet. Jinak na to může kvalita pneumatik doplatit.

S ráfkem, nebo bez něho

Hlavním rozdílem je to, zda máte pneumatiky na ráfku, chcete-li na disku, nebo se jedná jenom o prostou gumu. Od toho se odvíjí i správný způsob skladování. Toto je věc, kterou si mnoho lidí neuvědomuje a často dělá nevědomky chyby. Ale jsou i tací, kteří vědí, že něco dělají špatně, ale z důvodu pohodlnosti nebo snahy uspořit místo ukládají své pneu chybně.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pneumatiky bez ráfku

Máme na mysli pouze gumy bez disku. Tady je postup v podstatě jednoduchý, jelikož existuje jenom jediná správná poloha jejich skladování. Je třeba je postavit, jednu vedle druhé, aby byl běhoun pneumatiky v kontaktu se zemí a bočnice se vzájemně mírně dotýkaly, aby se udržela stabilita. Tato základní poloha by měla být ještě během sezóny několikrát modifikována tak, že se jednotlivé pneumatiky budou průběžně otáčet, aby nedocházelo vlivem stejné polohy k jejich deformaci.

Pneumatiky s ráfkem

Je jedno, zda se jedná o disk plechový, nebo hliníkový. Základním pravidlem je to, že se pneumatiky kladou jedna na druhou, takzvaně naležato do komínku. Ideální je také mezi jednotlivé pneu položit slabou vrstvu textilie nebo kartonu, která zabrání možnému odření disků.

Zdroj obrázku: Pixabay

Alternativní metodou uskladnění pneumatik s ráfky je jejich zavěšení. To může být plusem především v souvislosti s úsporou místa. Je třeba uvést, že zavěšení by mělo proběhnout výhradně za disk a to opět s nejvyšší opatrností, aby nedošlo k jeho poškrábání.