Automobilky si sice nemohou vycucávat údaje z prstů, když plní produktové katalogy a popisky svých aut, ale stejně jako všichni ostatní výrobci také ony si dokážou realitu přizpůsobit obrazu svému. A tak vůz, který je na papíře skvělým sedmimístným rodinným autem s velkým kufrem, v reálném provozu sotva stačí pojmout všechny děti a batohy s jejich sportovním oblečením, když je vezete z tréninku. Pojďme se tedy nyní podívat na to, které údaje je třeba brát s rezervou. A máme pro vás jednu univerzální radu hned na začátek: Než si auto pořídíte, půjčte si stejný model třeba na víkend a vyzkoušejte, jaké auto doopravdy je.
Pár litrů na sto
Měření spotřeby a emisí je po nechvalně známé aféře koncernu Volkswagen s podvody v testovacích centrech o poznání přísnější. I tak se ale skutečná spotřeba od té papírové hodně liší. Testovací jízdy sice probíhají venku na okruzích nebo i silnicích, ale auto je prázdné, zbrusu nové a v perfektním technickém stavu. Hlavně auta se slabšími motory pak „žerou“ mnohem víc, pokud jsou plně naložená nebo i jen v běžném provozu třeba se dvěma pasažéry a kufrem naloženým velkým nákupem.
Velký zavazadlový prostor
Při měření zavazadlového prostoru se využívají krychličky o hraně jeden decimetr. Kolik se jich do kufru naskládá, tolik litrů má zavazadlový prostor daného auta. Ale skládat krychličky a skutečná zavazadla, která jsou často velmi asymetrická, jsou dvě různé věci. A tak najednou zjistíte, že do velkého auta máte problém naložit třeba hokejky nebo jiné sportovní vybavení.
Až sedm pasažérů
Ano, některá auta mají skutečně dost sedadel pro sedm osob, respektive pro řidiče a šest spolujezdců. Ale většinou to znamená, že do kufru se jim pak už nevejde prakticky nic. Údaj o velikosti zavazadlového prostoru při instalaci šesté a sedmé sedačky bývá většinou uveden, ale tak, aby nebyl na první pohled patrný.
Zdroj: https://www.carsales.com.au/editorial/details/how-big-is-my-cars-boot-136426/