Stále ještě platí, že průměrný věk českých aut je vyšší, než je běžné v rámci Evropské unie. Příčinou zřejmě nebude jen nižší kupní síla v porovnání se zeměmi západní Evropy. Češi totiž mají ve starších autech zálibu, a to hned z několika důvodů. Ekologii příliš nefandíme, a tak dáváme přednost vozům, které nepodléhají zelené ideologii tolik jako zbrusu nové modely. A naopak máme rádi, když se můžeme o údržbu auta starat sami, což je u starších aut snazší než u těch nových. Ale právě starší vozy v tomto období trpí více než ty nové. Špatně totiž snášejí takzvaný studený start.
Studený start
Na studený start budou pochopitelně trpět i auta, která z výrobní linky sjela teprve včera, ale bude ještě pár let a pár desítek tisíc kilometrů trvat, než jim taková jízda bude vadit. Starší auta už ale mívají svá nejlepší léta za sebou, a tak jim šok z rychlého rozjetí nedělá dobře podobně, jako vám vstávání brzy ráno. Motor i některé další součástky mohou zažít teplotní šok, který se negativně podepíše na jejich životnosti.

Nechte motor chvíli běžet naprázdno
Řešení je naštěstí relativně jednoduché. Stačí nechat vůz před rozjezdem nechat dvě tři minuty nastartovaný. V mezičase můžete vyvětrat a pustit vytápění, abyste se zbavili přebytečné vlhkosti a zamlžených skel, což je další typická podzimní či zimní nepříjemnost. Motor se během té doby prohřeje a promaže se motorovým olejem, což je podstatně šetrnější než studený start.
Garážování
Pokud je to jen trochu možné, je vhodné auto na podzim a v zimě garážovat. Kromě teplotních šoků totiž škodí také vlhkost, a nejen motoru. V kombinaci s agresivní posypovou solí, kterou využívají silničáři, nebo tlejícím listím, bahnem a dalšími nečistotami totiž může sychravé a vlhké podzimní počasí s mrazivými nocemi způsobit, že vám začne korodovat podvozek či karoserie. Nejlepším způsobem, jak korozi předejít, je právě parkování v garáži.
Zdroj: https://automart.ph/blog/will-cold-starts-harm-my-cars-engine