Jméno Vitara je již od roku 1988 spojeno se Suzuki a především vynikajícími jízdními vlastnostmi v terénu. Loni představená poslední generace jde nicméně tak trochu vlastní cestou – tuhý rám je minulostí, redukční převodovka taky, avšak schopnost vyjet téměř vše autu zůstala. A nyní si mohou tuto tak trochu ojedinělou kombinaci koupit také tuzemští zákazníci.
4175 mm dlouhá Vitara bude v nabídce se dvěma šestnáctistovkami – zážehovou VVT o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 156 Nm při 4400 ot./min, respektive vznětovou DDiS o výkonu 120 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco zážehový motor bude dostupný s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou, diesel dostane pouze šestistupňovou manuální převodovku. Vedle pohonu pouze přední nápravy dostane Vitara také pohon všech kol AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou, pocházející z SX4 S-Cross. Na výběr jsou čtyř jízdní módy – Auto, využívající primárně pohon předních kol a až při zhoršení podmínek automaticky připojí ta zadní, Sport, který maximalizuje využití pohonu všech kol, Snow, využívající primárně pohon všech kol a poskytující tak větší přilnavost na hůře sjízdném povrchu, a konečně Lock, využívající pouze čtyřkolku včetně diferenciálu s omezenou svorností.
Základní výbavová linie Comfort obsahuje sedm airbagů, kontrolu tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, elektrická přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3/Bluetooth a 4 reproduktory, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní opěradla, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Vyšší stupeň Premium přihazuje systém nouzového brzdění a asistent sjezdu z kopce u čtyřkolky, tempomat s omezovačem rychlosti u předokolky nebo adaptivní tempomat u čtyřkolky, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, infotainment s možností zrcadlení telefonu a výstupem zadní parkovací kamery, kožený volant s ovládáním tempomatu a páčkami řazení, LED diody denního svícení, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Verze Elegance má systém nouzového brzdění, asistent sjezdu z kopce a adaptivní tempomat i pro předokolku, přední/zadní parkovací senzory, bezklíčkové startování, dva extra výškové reproduktory, navigaci, hodiny uprostřed palubní desky, LEDky pro potkávací světla, dešťový senzor, světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka se zabudovanými blinkry a 17palcová kola s leštěným povrchem. Nejvyšší provedení Elegance Panorama přichází se stropní schránkou na brýle a panoramatickým střešním oknem se dvěma posuvnými panely. Vedle klasických prvků příplatkové výbavy můžete zvolit také jeden ze dvou personalizačních paketů. Urban paket (+ 15 848 korun) přiváží rámečky kolem mlhovek, ozdobnou lištu dveří a zadní spoiler, Outdoor paket (+ 17 813 korun) má černé rámečky mlhovek, robustnější tvarování obou nárazníků, výraznější boční ozdobné lišty a kryt nakládací hrany. Standardní je záruka na 3 roky nebo 100 000 ujetých kilometrů.
Motorizace | Comfort | Premium | Elegance | Elegance Panorama |
1.6 VVT (120 k) | 386 700 Kč | 420 500 Kč | 455 300 Kč | ————— |
1.6 VVT 4×4 (120 k) | 440 450 Kč | 476 000 Kč | 503 250 Kč | 526 850 Kč |
1.6 VVT AT (120 k) | nestanovena | nestanovena | nestanovena | nestanovena |
1.6 VVT AT 4×4 (120 k) | nestanovena | nestanovena | nestanovena | nestanovena |
1.6 DDiS (120 k) | ————— | ————— | 531 450 Kč | ————— |
1.6 DDiS 4×4 (120 k) | ————— | ————— | 567 650 Kč | 603 950 Kč |
Zdroj: Suzuki