Suzuki plně odhalilo SUV Vitara

Nejnovějším přírůstkem v početné rodině terénních Suzuki je Vitara, navazující na původní model, představený v roce 1988. Na rozdíl od tehdejšího modelu je však nová Vitara čistým SUV, konkurující Nissanu Juke nebo Citroënu C4 Cactus.

Hlavním trumfem Vitary má být vysoká míra individualizace, zahrnující celkem 15 laků karosérie včetně trojice nováčků – tyrkysové perleťové metalízy Atlantis, oranžové metalízy Horizon a slonovinové metalízy Savannah. Kontrastní barvu může dostat střecha, maska chladiče (bílá nebo černá) a lemy blatníků (bílá nebo černá), sáhnout rovněž můžete po paketech Urban, přidávající prvky z chromu nebo střešní spoiler, nebo Rugged, přidávající více terénní vzhled pomocí předního a zadního ochranného plátu nárazníku nebo ochranu prostoru kolem víka kufru. Kola mají rozměr 16 nebo 17 palců. Jako celek působí design docela nevyváženě, protože zatímco je přední část s LED diodami pro denní svícení docela atraktivní, zadní část se inspiruje v SX4 S-Cross a působí dost usedle.

Mohlo by vás zajímat:  Bude se slavná Rallye Dakar jezdit v Asii?

Interiér bohužel na prvních fotografiích působí docela lacině, zůstává však velká míra přizpůsobení. Rámečky výdechů ventilace a dekor palubní desky může být oranžový, tyrkysový, bílý nebo klavírně černý, podklad centrálních hodin může být černý nebo karbonový. Zcela nový je multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovku vybavený 3D mapovým podkladem, audiosystémem a konektivitou s chytrými telefony. Mezi příplatkovou výbavou se objevuje i panoramatická střecha, poprvé použitá v SX4 S-Cross, složená ze dvou dílů. Pokud je zavřená, má délku 1000 mm, pokud otevřená, má tato část 560 mm.

S délkou 4175 mm, šířkou 1775 mm, výškou 1610 mm a rozvorem náprav 2500 mm pojme Vitara pětici cestujících a 375 litrů nákladu. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, zatímco vzadu najdeme torzní příčku z modelu SX4 S-Cross. Upravená ramena a vylepšené vzpěry přinášejí vyšší tuhost a lepší jízdní stabilitu. I přes výraznou redukci terénních předpokladů si Vitara zachovala světlou výšku 185 mm, přední nájezdový úhel 18,2 stupně a zadní nájezdový úhel 28,2 stupně.

Mohlo by vás zajímat:  Upravený Evoque je ještě výraznější než doposud

Pod kapotou najdeme dvě šestnáctistovky – zážehovou o výkonu 120 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 156 Nm při 4400 ot./min, respektive vznětovou o výkonu 120 koní při 3750 ot./min s točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco zážehový motor bude dostupný s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou, diesel dostane pouze šestistupňovou manuální převodovku. Vedle pohonu pouze přední nápravy dostane Vitara také pohon všech kol AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou, pocházející z již několikrát zmíněné SX4 S-Cross. Na výběr jsou čtyř jízdní módy – Auto, využívající primárně pohon předních kol a až při zhoršení podmínek se automaticky připojí ta zadní, Sport, který maximalizuje využití pohonu všech kol, Snow, využívající primárně pohon všech kol a poskytující tak větší přilnavost na hůře sjízdném povrchu, a konečně Lock, využívající pouze čtyřkolku včetně diferenciálu s omezenou svorností.

Mohlo by vás zajímat:  Isuzu představilo nový terénní automobil MU-X

Nejzajímavějším prvkem bezpečnostní výbavy je radarový brzdový asistent, který pomáhá především ve vyšších rychlostech, za tmy či horšího počasí, pracující ve třech režimech – varování, kdy detekuje auto vpředu při rychlostech nad 5 km/h a při hrozící nehodě upozorní řidiče na brzdění, brzdový asistent, zlepšující brzdnou sílu při náhlém brzdění při zjištění problému, a automatické brzdění, pracující v době, kdy je detekovaná neodvratitelná nehoda a systém tak zbrzdí následky nehody. Kromě tohoto systému dostane Vitara rovněž ESP, adaptivní tempomat a monitorování tlaku v pneumatikách, v rámci pasivní bezpečnosti dostane Vitara 7 airbagů, předpínače bezpečnostních pásů a mechanismus, který při nehodě zabrání posunutí pedálů do kabiny.

Zdroj: Suzuki