Tesla Roadster: elektrický sportovní vůz

Že sportovní auto nemůže být na elektřinu? Omyl. Elon Musk jasně ukazuje, že to možné je. Ikonická Tesla Roadster totiž dokáže běžná sportovní auta celkem snadno strčit do kapsy. Čím?

Pro mnoho lidí jistě svým velmi unikátním designem. Už ten jasně ukazuje, že se Tesla dokáže skvěle odlišovat. U sportovních aut však hraje roli více výkon, než to, jak auto vypadá. Ale na druhou stranu, až futuristický vzhled rozhodně dokáže přitáhnout pozornost a na silnici majitele takového vozu zcela určitě odliší.

Poprvé v roce 2008

Tesla Roadster není úplnou novinkou automobilky. Kdo ji sleduje, ten moc dobře ví, že první verze se objevila už v roce 2008. V té době se ještě dost možná dalo mluvit o tom, že klasické sportovní auto se spalovacím motorem má navrch. Novější verze z roku 2017 už ale ukazovala, že elektřina má budoucnost a přináší mnohem více pozitiv, než spalovací motor pod kapotou. A co teprve žhavá novinka z roku 2020? Ta je zatím ve fázi takzvaného konceptu, ale jeho parametry berou dech.

Cena není nijak závratná

Než se podíváme na parametry tohoto unikátu, zmiňme cenu. Kdo by čekal nedostupné částky, bude příjemně překvapen. Ano, 200 000 dolarů sice nejsou žádné drobné, ale v porovnání s klasickými sportovními a ikonickými auty to není nic, co by si jejich fanoušek, který si už nějaké koupil, nemohl dovolit. Samozřejmě kdo danou sumu nemá, musí zůstat jenom u svých představ. Nebo zkusit peníze vydělat jinak. Navštivte tento web a dozvíte se více o TipSport bonusy.

Parametry, které berou dech

A proč může být Tesla Roadster skutečnou konkurencí pro klasická sportovní auta? Je to jednoduché. Tohle elektrické auto totiž dokáže zrychlit z nuly na stovku za čas, který bere dech. Stačí méně než 2 vteřiny a stovka je na tachometru. A kdo nedá nohu z plynového pedálu, může atakovat rychlost přesahující 400 kilometrů v hodině.

Mohlo by vás zajímat:  Unikly vám letošní Legendy? Podívejte se na reportáž z této unikátní show

A jak je to s dojezdem? Má dosahovat 1 000 kilometrů, což je velmi slušná vzdálenost, která je jistotou, že i při velmi agresivní a sportovní jízdě nebude třeba po pár desítkách kilometrů hledat nabíjecí stojan.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora