Test DS 3 PERFORMANCE LINE+ 1.2 PureTech EAT 8 – sportovní charakter modernizovaného kompaktního SUV

6

Po nedávno testované modernizované DS 7 jsem aktuálně usedl do jejího menšího sourozence, tedy do modelu nesoucího označení DS 3. Toto kompaktní SUV totiž také zaznamenalo jistou generační modernizaci, která se nezaměřila jen na změny vizuální, ale například také na nový infotainment.

Do redakčního testu jsem dostal velmi slušivou verzi PERFORMANCE LINE+ s benzínovou tříválcovou pohonnou jednotkou spolupracující s osmistupňovým automatem.

Foto: Jan Horský

Exteriér

DS 3 je kompaktním SUV, které do své kategorie vlétlo jednoznačně ve velkém stylu, tedy plně v duchu trendů této francouzské automobilky. Jako zástupce avizované kategorie disponuje spíše kratšími a převýšenými proporcemi, dále mu nechybí značná dávka hravosti a originálně řešené detaily.

Aktuální generační modernizace se na vnějším vzhledu DS 3 podepsala sice patrně, v celkovém kontextu však velmi decentně. Vůz se i nadále drží osvědčených detailů, ke kterým patří například ikonická „ploutev“, kterou disponují boční dveře a odkazují se tak na předchozí model DS 3. Dále zde máme výsuvné kliky, které jsou po většinu času integrovány do karoserie vozu. Automaticky pak vyjíždějí při odemčení vozu, které obdobně jako samotné uzamčení probíhá zcela automaticky při vašem bližším kontaktu s vozem.

Modernizovaná přední partie nově disponuje širší maskou chladiče, přepracovaným tvarováním nárazníku a nemalou změnou prošly také LED světlomety. Po vzoru nedávno modernizované DS 7 tu máme také změnu u prvku denního svícení, které již není představováno elegantní linkou, ale jistým světelným žebrováním, které je nyní znatelně objemnější.

Poměrně dynamická zadní partie vozu přináší největší změnu v případě nápisu na víku zavazadelníku. Nový brand „DS AUTOMOBILES“ je tak integrovaný do černé linky navazující na lemování koncových světlometů disponující jasnou horizontální proporcí s výrazným zaříznutím do karoserie a zcela typickou vnitřní strukturou.

Testovaná verze Performance Line+ přináší exteriéru vozu jistá specifika, patří sem například černá lesklá mřížka chladiče (bez chromovaných částí), dále šedý hliníkový přední spojler, červeno / bílo / zlatý znak na kapotě (namísto chromovaného) nebo lišta zadního nárazníku v šedém hliníku. Uvedené prvky pak v celkovém kontextu dodávají DS 3 navíc lehce sportovní charakter.

Mohlo by vás zajímat:  TEST: Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

 

Foto: Jan Horský

Interiér 

Motiv kosočtverce je i nadále ústředním motivem, který propojuje celý interiér modelu DS 3. Interiéru dále nechybí kvalitní použité materiály, velmi dobré zpracování a tradičně velký smysl pro detail. V případě testované verze Performance Line+ je zde také hojně zastoupena Alcantara (čalounění sedadel, palubní desky nebo dveřních panelů).

Samotná palubní deska je stále značně hravá a nápaditá, za zmínku stojí také celkem originálně řešené výdechy klimatizace, které jsou kompletně integrovány do bočních výplní dveří, nikoliv do samotné palubní desky. V případě automobilky DS nechybí ani mohutný středový tunel, který je celkem netradičně vybaven ovládáním elektrického stahování všech oken. Dále tu máme také stále klasický ovladač osmistupňového automatu, který za mě funguje jednoduše lépe, než nové minimalistické tlačítkové ovládání ë-Toggle.

Modernizace vozu se v interiéru nejvíce podepsala na samotném infotainmentu, ten je zcela nový, převzatý z mladšího modelu DS 4. Systém je nazvaný DS Iris a v rámci palubního infotainmentu je prezentovaný na displeji o velikosti 10,3″, samozřejmostí je pak bezdrátové zrcadlení vašeho chytrého telefonu nebo hlasové ovládání. Inovovaný je také plně digitální 7″ přístrojový štít před řidičem. Displej disponuje novou přehlednou grafikou, která naštěstí upustila od všudypřítomného kosočtverečného motivu.

Značnou proměnou prošel také multifunkční volant, konkrétně pak jeho ovládání, které je převzaté z již avizované DS 4. V případě testované verze Performance Line+ je pak volant potažený perforovanou kůží Mistral s karmínově – zlatým prošíváním.

Kabina DS 3 jednoznačně preferuje posádku vpředu, prostoru na zadních pozicích bohužel není mnoho, obdobné pak platí i o zavazadlovém prostoru, který disponuje základními 350-ti litry objemu. Na zadních pozicích dále počítejte s jistou stísněností od opěradel předních sedaček a také od vysoko orientovaných bočních výplní dveří, které jednoduše kopírují již zmiňované designové „ploutve“.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 508 SW GT LINE 2.0 BlueHdi 180 S&S EAT8 – více praktický a stále velmi pohledný

 

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Modernizovaná DS 3 lehce redukovala výběr týkající se pohonných jednotek a jejich výkonových alternativ. Možnost volby je však zachována v plném rozsahu. DS 3 je tak i nadále v nabídce jak s benzínovým, naftovým tak i čistě elektrickým pohonným ústrojím. Vždy však pouze v jedné výkonnostní kategorii.

Benzínová varianta je zastoupena přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech disponující výkonem 96 kW (130 koní) s hodnotou maximálního točivého momentu 230 Nm. Naftová motorizace je opět tradiční, jedná se o 1.5 BlueHdi o shodném výkonu 96 kW (130 koní) s 300 Nm maximálního točivého momentu. Plně elektrická verze E-TENSE pak disponuje elektromotorem o výkonu 115 kW (156 koní) a hodnotou maximálního točivého momentu 260 Nm. Vůz je dále vybaven baterií o kapacitě 54 kWh se slibným oficiálním dojezdem až 402 km.

Testovaný kousek byl osazen výše uvedenou zážehovou motorizací, jednalo se tedy o známý turbem přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1,2 litru. Tuto motorizaci mám celkem oblíbenou, její tříválcový projev je v kabině jasně patrný, nikterak však nepříjemný. Tříválcová zvuková kulisa je v případě této motorizace totiž doprovázena její obrovskou chutí do života, 130 koní výkonu je v případě DS 3 více než adekvátních. Avizovaná agilita této motorizace se ještě o něco více zintenzivní při přepnutí vozu do sportovního režimu.

Tradičně fungující je také spolupráce motorizace s osmistupňovým automatem, který se stará o příjemně plynulý zátah, komfortní jízdní projev a také o nízké otáčky v rámci dálničních rychlostí. Výše uvedená živost pohonné jednotky doprovázena velmi dobrou ovladatelností vozu pak v mém případě přinesla na palubu modernizované DS 3 spíše ostřejší tempo. Spotřeba vozu se tak během týdenního testu pohybovala okolo průměrných 7,5 l / 100 km.

 

Foto: Jan Horský

Závěrem 

Na modernizovanou DS 3 si budete muset připravit minimálně 770 000 Kč včetně DPH, jedná se o vůz základní výbavy BASTILLE s benzínovým tříválce PureTech a osmistupňovým automatem. Základní naftu 1.5 BlueHDi pak pořídíte od 820 000 Kč. Plně elektrická verze E-TENSE je v nabídce od 1 280 000 Kč, a to ve výbavovém stupni PERFORMANCE LINE +.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia Combi

K dalším výbavovým stupňům patří RIVOLI a samotný vrchol nabídky tvoří OPERA, v tomto případě modernizovanou DS 3 pořídíte už za nemalých 980 000 Kč (1.2 PureTech EAT8), 1 030 000 Kč (1.5 BlueHDi EAT8) a za 1 360 000 Kč v případě plně elektrické verze E-TENSE.

Námi testovaný PERFORMANCE LINE+ s benzínovou motorizací startuje na částce rovných 900 000 Kč včetně daně, s příplatkovou metalickou barvou LACQUERED (+25 000 Kč), s DS LED Vision (+28 000 Kč), s paketem DRIVE ASSIST + rozšířeným bezpečnostním paketem (+55 000 Kč) a vyhřívanými předními sedadly (+15 000 Kč) se jeho pořizovací cena hravě přehoupla přes částku jednoho milionu korun.

Vozy značky DS navíc do své pořizovací ceny i nadále zahrnují záruku na 5 let / 60 000 km (v případě elektromobilu je záruka na baterii 8 let / 160 000 km) stejně tak je v této ceně zahrnuta servisní smlouva FreeDrive, která obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou například brzdové destičky nebo stírátka.

Nejmenší zástupce automobilky DS nám tedy prošel tradiční generační modernizací, která zapracovala jak na vnějším vzhledu vozu, tak i v samotném interiéru. Úpravy exteriéru jsou na první pohled jasně patrné, přesto celkem decentní. Modernizovaná DS 3 nám tak příjemně omládla, to vše při zachování svého originálního stylu a neustálé chuti se odlišit. V interiéru jsme se pak dočkali přepracovaného infotainmentu, který jde jednoduše s dobou. Naštěstí zachován pak zůstal jízdní projev testované specifikace, DS 3 s benzínovým tříválcem a osmistupňovým automatem nabízí adekvátně komfortní a v případě potřeby dostatečně živý jízdní projev. Tradiční stinnou stránkou modernizované „trojky“ zůstávají i nadále vyšší pořizovací ceny.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora