Test DS 7 ESPRIT DE VOYAGE E-TENSE 300 EAT8 – více stylu a originálního zpracování pro cestovatelskou edici

0

ESPRIT DE VOYAGE (duch cestování) je první kolekcí DS Automobiles, která je primárně inspirována módním průmyslem a přináší do modelů značky nádech haute-couture. Po vzoru módních salónů a v tradici s francouzským stylem cestování byla tato kolekce navržena tak, aby propojila know-how značky s jejími oblastmi projevu. Vozy této kolekce, tedy výhradně modely DS 4 a DS 7, charakterizují světlé interiéry zvýrazňující exkluzivní povrchové úpravy a také bohatá výbava.

My jsme aktuálně usedli do modelu DS 7 ESPRIT DE VOYAGE, který disponoval plug-in hybridní technologií disponující hned dvojicí elektromotorů a 300 koňmi kombinovaného výkonu.

1
Foto: Jan Horský

Exteriér

Poslední, celkem nedávná, modernizace DS 7 se v rámci exteriéru odehrála jen v tradičním omlazovacím duchu. Vůz tak doznal lehkých optických retuší, které se na jeho vnějším vzhledu podepsaly příjemně pozitivně.

Přední partie se tak dočkala nově tvarovaných hlavních světlometů, stejně tak je inovováno denní osvětlení vozu nebo tvarování samotného nárazníku a masky. Hlavní světlomety DS Pixel LED Vision 3.0 přišly o pověstné rotační moduly, jsou však nově vybaveny funkcí LED Matrix. Avizované denní svícení již není řešeno elegantní čerchovanou linkou, ale světelným žebrováním, které je nyní výrazně objemnější.

Elegantní a dynamická zadní partie přináší největší změnu v případě označení na víku zavazadelníku, novinkové DS AUTOMOBILES tak povedeně střídá původní označení CROSSBACK. Lehkou změnou, decentním zúžením, prošly také koncové světlomety, které však i nadále disponují jasnou horizontální proporcí, výrazným zaříznutím do karoserie a také charakteristickou vnitřní strukturou.

DS 7 je i po modernizaci vnějšího vzhledu stále klasickým zástupcem kategorie SUV, vozu tak nechybí vyšší světlá výška a robustní tvarování. A jelikož se jedná o automobil značky DS, samozřejmostí je také značná výjimečnost podporována velkým smyslem pro detail.

Příslušnost vozu k testované kolekci ESPRIT DE VOYAGE poznáte dle plakety na dveřích nebo na krytech zpětných zrcátek, které mají specifický laserem gravírovaný vzor. Dále je vůz vybaven prvky s leskle černým lakováním, patří k nim zejména okenní lišty, střešní nosiče, přední maska DS WINGS nebo přední nárazník kombinovaný s leskle černou mřížkou chladiče s řadou chromovaných prvků.

17
Foto: Jan Horský

Interiér 

Výše avizovaný vzor, který je zcela typický pro tuto kolekci se objevuje také v samotném interiéru, je jím vybavena například palubní deska, a to v místě před pozicí spolujezdce. Kůže Nappa v odstínu Šedá Perle je v tomto případě za tepla embosovaná technikou, kterou vyvinuly řemeslníci společnosti DS Automobiles, díky níž působí jedinečně plasticky.

Mohlo by vás zajímat:  Test Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV: Mladý dospělý

Jedná se o motiv Clou de Paris, který je převzatý od legendárního gilošovaného vzoru používaného pařížskými hodináři. Tento motiv symbolizuje místo, kde se nachází DS DESIGN STUDIO PARIS a paprsky, které z něj vychází, pak vytváří mapu Evropy.

V interiéru této kolekce se objevují světlé jasné odstíny, a to na sedadlech v tlačené kůži a ozdobných prvcích z kůže Nappa v odstínu Šedá Perle, která je pro tuto kolekci zcela specifická. Úpravou pak prošly také koberečky s novou barvou obruby, která dokonale ladí se světlými tóny interiéru.

Již avizovaná palubní deska vozu nabízí i po poslední modernizaci příjemně kontinuální tvarování, které je efektně „slité“ s mohutným středovým tunelem. Ten je i nadále vybaven ještě tradičním voličem automatické převodovky a pro vozy DS zcela typickými ovladači pro elektrické stahování oken.

Kontinuálnost palubní desky pak „narušuje“ poměrně výrazný displej palubního infotainmentu, jehož inovované prostředí je vlastně největší změnou, která v modernizovaném interiéru proběhla. DS 7 je tak vybavena poslední generací infotainmentu, která by měla disponovat rychlejší odezvou a také nabídnout větší míru individualizace. I nadále se však jedná o prostředí, přes které se ovládá mnoho funkcí vozu. Tento přístup pak přináší jisté uvolnění palubní desky, které je však vykoupeno poněkud složitějším ovládáním vozu.

Příjemným materiálům a kvalitnímu zpracování pak v případě SUV DS 7 nechybí ani vnitřní prostornost, která není nikterak ovlivněna ani plug-in hybridním pohonným ústrojím.

4
Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

DS 7 ESPRIT DE VOYAGE je k dispozici ve verzích s plug-in hybridním pohonným ústrojím E-TENSE 225 (225 koní výkonu a pohon pouze přední nápravy) a E-TENSE 300 4×4 (výkon 300 koní a pohon obou náprav), dále pak s naftovým motorem 1.5 BlueHDi 130. Tato motorizace je pak kombinovaná pouze s osmistupňovým automatem a pohání jen přední nápravu.

Námi aktuálně testovaný plug-in hybridní kousek disponoval dnes již celkem osvědčeným schématem. Základem tohoto pohonného ústrojí je totiž známá přeplňovaná benzínová šestnáctistovka PureTech naladěna na 147 kW (200 koní) výkonu s točivým momentem dosahující hodnoty 300 Nm. Dalšími díly do plug-in hybridní skládanky jsou přední a zadní elektromotor. Přední elektromotor disponuje výkonem 81 kW (110 koní) a 320 Nm, zadní elektromotor pak 83 kW (112 koní) a 166 Nm točivého momentu. Celkový kumulovaný výkon dosahuje příjemných 221 kW (300 koní) a 520 Nm maximálního točivého momentu. Nedílnou součástí tohoto pohonného ústrojí je samozřejmě akumulátor. Jedná se o baterii s kapacitou 14,2 kWh propůjčující vozu oficiální dojezd až 63 km čistě na elektřinu. Dobíjení vozu pak díky palubní nabíječce (7,4 kW) trvá cca dvě hodiny.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO 2WD MT ELEGANCE – i bez dieselové motorizace se stala tato pátá generace dobrou volbou

Chování vozu a jeho jízdní projev je celkem rozmanitý, vše je v tomto případě odvislé od zvoleného jízdního režimu. Avizovaná rozmanitost tak přichází díky široké škále nabízených režimů, k dispozici je tedy 4WD, SPORT, HYBRID, KOMFORT a ELECTRIC.

Aktivování vozu probíhá nejčastěji v čistě elektrickém režimu, ve kterém DS 7 setrvává i nadále, situace se následně mění buď v závislosti na aktuálním stavu nabití baterie, případně pak na aktuální potřebě výkonu nebo jízdním komfortu. V elektrickém režimu se pak o pohon stará převážně zadní elektromotor. DS 7 je tak schopným a komfortním elektromobilem, který mě v zimním počasí dopřál dojezd okolo 35 km se spotřebou lehce pod 30 kWh/100 km.

Po vyčerpání elektrické energie se vůz automaticky přepíná do hybridního režimu, jistou energetickou zásobu si však DS 7 uchovává i nadále a i v tomto režimu vám napomáhá uspořit klasické palivo. Dobíjení vozu probíhá v rámci dobíjecích stanic nebo přes domácí zásuvku, další možností je dobíjení motorem a samozřejmě také rekuperací. Samotná rekuperace pak probíhá přes volič automatické převodovky, který je ergonomicky ideálně nasazen v rámci mohutného středového tunelu. Její aktivování je tedy uživatelsky naprosto komfortní a často ji upřednostníte před brzdovým pedálem. Benzínová šestnáctistovka přináší DS 7 dostatek jízdní dynamiky, její připojování v hybridním režimu pak probíhá příjemně hladce a skoro neznatelně.

V režimu SPORT přichází znatelné oživení vozu, díky okamžitému nástupu dvojice elektromotorů tak DS 7 okamžitě reaguje na povel od plynového pedálu. Vůz tak na své rozměry a hmotnost disponuje příjemným a kontinuálním zrychlením (0–100 km/h zvládá za 5,9 vteřiny), které víve než v zatáčkách daleko více oceníte například v rámci dálničního provozu.

Zvolený komfortní režim nechává naplno vyniknout systém DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, v rámci tohoto systému tak dochází k jisté kooperaci přední kamery a adaptivního podvozku. Kamera snímá povrch před vozem a adaptivní podvozek je díky dostupným informacím schopen reagovat na aktuální povrch. Celý systém pak funguje do rychlosti 130 km/h a značně přispívá k příjemně „plavné“ a komfortní jízdě.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundai IONIQ 5 – nepřehlédnutelný, prostorný a na poměry svého segmentu celkem dostupný elektromobil

Průměrná spotřeba vozů s plug-in hybridním pohonným ústrojím je vždy odvislá od více parametrů. Cesta k úspoře vede přes pravidelné dobíjení za ceny, které však dávají smysl. O spotřebě vozu v čistě elektrickém režimu jsem se již zmínil výše, hybridní režim si pak v případě DS 7 řekne o spotřebu okolo 8,0 l / 100 km. Lehkou nevýhodou je pak palivová nádrž o objemu pouze 43 litrů, která vás bude nutit k častějšímu tankování.

10
Foto: Jan Horský

Závěrem 

DS 7 je vrcholným zástupcem automobilky v kategorii SUV, poslední modernizace přinesla tomuto vozu jasně patrné, přesto celkem decentní změny. Exteriér se tak dočkal upravené světelné techniky a interiér inovovaného infotainmentu. Aktuálně testovaná cestovatelská edice ESPRIT DE VOYAGE pak vozu přináší designové odlišnosti, které znatelně podtrhují jeho individuální charakter a originální pojetí.

Chválím také testované plug-in hybridní pohonné ústrojí, které disponuje širokou škálou jízdního projevu, od schopného elektromobilu, přes dobře fungující hybrid až po nebývale dynamický jízdní projev sportovního režimu. To vše pak za předpokladu pravidelného dobíjení vozu.

Dle aktuálního ceníku je patrné mírné zlevnění modelu DS 7, vůz se základní výbavou BASTILLE a s naftovou patnáctistovkou pod kapotou pořídíte od 1 000 000 Kč včetně DPH. Nejlevnější plug-in hybrid E-TENSE 225 (opět ve výbavě BASTILLE) pak startuje na 1 350 000 Kč.

Vůz testované specifikace a kolekce ESPRIT DE VOYAGE vychází v rámci ceníkové ceny na 1 850 000 Kč, námi testovaný kousek pak disponoval příplatkovou barvou PERLA NERA (+20 000 Kč), audio soustavou HIFI FOCAL ELECTRA (+34 000 Kč), paketem DRIVE ASSIST + NIGHT VISION (+74 000 Kč), panoramatickým střešním oknem (+38 000 Kč), alarmem (+ 8 000 Kč), hliníkovými 20″ koly ALEXANDRIA (+20 000 Kč), zadním ovládáním klimatizace (+ 6 500 Kč) a bezdrátovým dobíjením telefonu (+ 5 000 Kč). Celková cena tohoto vozu se tak vyšplhala na nemalých 2 055 500 Kč včetně daně.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora