TEST Land Rover Discovery 3.0 TDV6 E – Švýcarský nůž v anglickém s

TEST Land Rover Discovery 3.0 TDV6 E - Švýcarský nůž v anglickém s

O tom, že tento vůz se mi moc líbil, jste se mohli dočíst v našem příspěvku o výletu s Jaguar Land Rover do rakouských Alp. Co se ale do článku nevešlo, byl dojem, jaký na mně tento vůz zanechal a s tím spojený i přístup ze strany JLR k zákazníkovi. Na konci výletu jsem se s Discovery nechtěl rozloučit a díky vstřícnosti automobilky mi byl zapůjčen i na víkend, za což jim moc děkuji.

Design

S letošním rokem proběhl i drobný facelift, který není zásadně odlišný od loňského modelu. Poznávacím znamením jsou černé zadní světlomety a drobnosti, kterých si při běžném pohledu ani nevšimnete. Větší zásahy do vzhledu nejsou ani žádoucí vzhledem k jasně danému směru automobilky. Majestátní vzhled budí na silnici pozornost a mezi ostatními automobily vyniká díky decentní modré barvě Loire Blue. Ponechán byl detail zvýšené střechy v zadní části vozu. Za poslední léta se zvýšení zmenšilo, ale každý centimetr v interiéru se počítá.

Interiér

I když se jednalo o základní verzi Discovery, rozhodně nijak neurazila. Land Rover ji popisuje spíše jako pracovní, přesto zde najdete pohodlné vyhřívané kožené sedačky a mnoho chromovaných doplňků. Například palubní deska je z půlky z plastu, který je kvalitní a nevrže, druhá část je potažena kůží, kterou najdete i na dveřích. Ergonomie pozice řidiče je příjemná a veškeré ovládací prvky jsou dobře dostupné. Vše je přehledně rozděleno a na svém místě. Když jsme u různých tlačítek, koleček a přepínačů musím pochválit, že nebyly převzaty z nějakého sedanu a nemusíte je mačkat s chirurgickou přesností. Jsou velké a dobře se ovládají i v silných rukavicích. Stejné je to i s ovladači na volantu, který padne dobře do ruky.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazdy CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV – rozpačité čekání na šestiválec

Praktické jsou dvě schránky před spolujezdcem, ve spodní je velký odkládací prostor a v horní najdeme USB a AUX výstup. Mezi sedadly najdeme pod loketní opěrkou další velký box, kam se vejdou i větší předměty. Šikovný je dělicí kryt na drobnosti, například telefon, nebo klíček. Multimediální zařízení je přehledné a intuitivní. V testu rychlosti a snadnosti připojení telefonu bez manuálu, obstálo bez problému. Jeho odezva by mohla být rychlejší, ale oproti konkurenčním vozům to není nijak zásadní. Audio soustava má velmi kvalitní projev.

Na zadních sedadlech je místa více než dost a ani postavy kolem dvou metrů výšky zde nebudou trpět klaustrofobií. Nastupování nebude dělat problém ani starším lidem díky výšce vozu. Zavazadlový prostor o objemu 1260 litrů je možné pomocí jednoduchého sklopení zadních sedadel zvětšit až na 2558 litrů. Také jej můžete využít pro další dvě plnohodnotná sedadla. Dělené zadní dveře s možností pohodlného sezení známe už z Range Roveru.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Mercedes-Benz A 250 - GTI po krku

Motor a podvozek

Námi testovaný Discovery měl třílitrový šestiválec s označením TDV6. Jedná se o slabší ze dvou nabízených agregátů s výkonem 211 koní a točivým momentem 520 Nm poskytující automobilu o hmotnosti 2508 kg slušnou dynamiku. Vzhledem k tomu, že je možné za Discovery připojit i vozík s nákladem o hmotnosti až 3 500 kilogramu, bych asi volil silnější 255 koňovou variantu. Tím nechci říct, že by to testovaný motor nezvládl. Jeho točivý moment je dostačující, ale silnější motor se vždy hodí. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 10 l/100 km, ale je nutné zdůraznit, že se jednalo o nezajetý automobil, který neměl najeto ani ne 3000 km, takže spotřeba by časem klesla. Osmistupňová automatická převodovka s pádly pod volantem má velice plynulý chod. Přeřazení poznáte jen podle otáčkoměru. Absence nežádoucího škubání mne opravdu překvapila. Velmi dobře funguje i při pomalé jízdě v terénu a ochotně spolupracuje s asistentem pro sjezd z kopce.

Závěr

Soužití s Land Roverem Discovery je velmi příjemné a je to „švýcarský nůž v anglickém stylu“. Asi Vás bude zajímat cena, ta začíná na 1 160 269 Kč a končí na 1 736 955 (než si začnete vybírat výbavu). Jestli se Vám zdá tato cena poněkud vyšší, musím Discovery nekompromisně obhájit. Za své peníze totiž dostanete univerzální automobil, který zvládne všechny situace, které na svých cestách potkáte. Na silnici je jízda příjemná a nechá si hodně líbit i v zatáčkách. V terénu projede díky jednotlivým módům vysoký sníh, přebrodí až 70 cm hluboký příkop (60 cm v případě vinutých pružin), vyjede zledovatělé kopce, bahnité cesty, písečné pláně a díky elektronickému řízenému sjezdu bezpečně zdolá i klesání, které by jinak mohlo dopadnout zle.

Mohlo by vás zajímat:  Test: Škoda 130 Rapid

Sám jsem zkoušel zledovatělý kopec s výmoly a sněho-blátem zdolat sám, a asi by to nedopadlo dobře. Interiér je bytelný, praktický a na první pohled dobře udělaný. Díky možnosti až sedmi sedadel a velkému zavazadelníku je praktický a s dieselovými motory i ekonomický. Navíc je reprezentativní a majestátní jak v lese, tak před Národním divadlem. Dále při koupi jakéhokoliv vozu Land Rover dostanete poukaz do Land Rover Expirience, kde Vám instruktoři předvedou, co vše vůz umí a jak jej správně použít (pro Vaši bezpečnost ukážou jen 70% potenciálu, ale i ten udělá velký dojem).  Konečný verdikt? Toužím ho vlastnit.

 

Cena testovaného vozu: 1 260 699,- Kč

 

Klady

– cena

– jízdní vlastnosti

– schopnosti v terénu

– praktičnost

– kvalita zpracování

– reprezentativní vzhled

– motor a převodovka

Zápory

– pomalejší odezva při plném plynu

Porovnejte parametry vozu Land Rover Discovery s konkurencí na Autohled.cz