Test Renaultu Talisman Grandtour Initiale Paris – decentní modernizace již tak pohledného kombi

Renault Talisman prošel lehkou omlazovací kúrou. Po stránce vnějšího vzhledu jsme se tedy dočkali jemných optických retuší, další změnou je omezená nabídka pouze na „kombíkové“ provedení Grandtour a pod kapotou vozu aktuálně naleznete jen naftový dvoulitr ve dvou výkonových variantách. 

Redakčním testem nám prošel Talisman ve velmi pohledné specifikaci, tedy s nejvyšší výbavou Initiale Paris se světlým interiérem, který náramně kontrastoval s tmavě modrým lakováním vozu.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Stran exteriéru je Talisman vozem elegantních a jednoduchých tvarů, v provedení kombi pak toto tvrzení platí dvojnásob. Přední partie nabídne klasický face aktuálních modelů automobilky Renault, kterému nechybí propracované LED Matrix světlomety s typickým světelným podpisem, samozřejmostí je také výrazná horizontálně členěná maska nově s nápisem odkazující se na nejvyšší výbavu. 

Boční profil zaujme dlouhým rozvorem a vyváženými proporcemi, velice elegantně pak vypadá chromované lemování bočního prosklení vozu.   

Výrazově klidná zadní partie nabídne objemné zadní lampy, které jsou nově proříznuty chromovanou linkou, směřující vaši pozornost ke středu vozu, kde je umístěno logo automobilky. 

Aktuální modernizace Talismanu zasahuje tuto povedenou generaci jen minimálně, lehkých retuší se tedy dočkaly jak přední, tak i zadní světlomety, dále přední nárazník a maska vozu. 

Foto: Jan Horský

Interiér

Interiér testované verze, tedy nejvyššího výbavového stupně Initiale Paris, vypadá jednoduše výborně, navíc i s jistým puncem luxusu, kterého je docíleno bílým koženým čalouněním s efektním prošíváním.

Avizovaný dlouhý rozvor vozu, pak dopřává interiéru dostatek vnitřního prostoru. Toho si užijí jak cestující na předních, tak i na zadních pozicích. Prostorný je také samotný zavazadlový prostor, nabízí slušné půdorysné rozměry a základních 572 l objemu.

Komfortnímu a prostornému interiéru úspěšně sekunduje přehledná palubní deska. Ta je již tradičně vybavena svisle orientovaným displejem palubního infotainmentu, který nabídne velmi slušné grafické prostředí. Obdobně je tomu i u displeje kapličky přístrojů před řidičem, který mění své grafické prostředí v návaznosti na zvolený jízdní režim.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDI AT - „Plavba se Santa Fe“

Velice elegantně je pak pojednaný i středový tunel, volič automatu je integrovaný do jednoho chromovaného rámečku společně s výklopnou schránkou ukrývající USB porty. Dále tu máme kruhový ovladač, který umožňuje pohyb v palubním infotainmentu.  Okolo kruhového ovladače jsou umístěny ovladače pro rychlou volbu, dále jsou v tomto segmentu umístěny ovladače ruční brzdy a systému auto-hold.

Jedinou stinnou stránkou celého interiéru se pro mě stal ovladač ukazatele směru, který disponoval až nečekaně velkým odporem. Ve výsledku však interiér Renaultu Talisman nabídne dostatek vnitřního prostoru, dobré zpracování a v případě testovaného kousku i elegantní barevnou a materiálovou kombinaci.

Foto: Jan Horský

Pohonné ústrojí a jízdní dojmy

Renault Talisman je po modernizaci k dispozici pouze s dvojicí naftových motorizací, vždy se jedná o turbem přeplňovaný dvoulitr, který je naladěn buď na 118 kW výkonu a 360 Nm točivého momentu, nebo na 139 kW výkonu a 400 Nm točivého momentu. Slabší motorizace je určena pro výbavový stupeň Intens, silnější pak pro oba (Intens i Initiale Paris).

Novinářský kousek byl vybaven silnější z dvojice nabízených motorizací, její projev je příjemně tichý, k vozu pak výkonově dostačující, bohužel bez jakýchkoliv sportovních ambicí. Projev samotné motorizace adekvátně odpovídá celkovému, spíše komfortnímu, naladění vozu.

Stran převodovky je volba jednoduchá, Talisman pouze s automatem. Jedná se o šestistupňovou dvouspojkovou převodovku, která po většinu času funguje naprosto bezproblémově. Snad jen na dálnici, zde zařazený šestý rychlostní stupeň vytáčí motor do větších otáček, než je tomu u konkurenčních vícestupňových převodovek. I přesto se s Talismanem dá jezdit poměrně úsporně a během týdenního testu jsem se pohyboval se spotřebou okolo 7 litrů na 100 km.

Podvozkově pak Talisman stojí na adaptivních tlumičích, v našem případě vůz navíc disponoval řízenou zadní nápravou, tedy systémem 4Control. Systém řízení všech kol je na voze jasně patrný a výrazně zlepšuje jeho agilitu. Do 60-ti km rychlosti se zadní kola natáčejí v protisměru těch předních, nad avizovanou hodnotou pak dochází k natáčení všech kol ve stejném směru.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazda 3 2,0i i-stop - recenze Mazdy 3

Jízdní projev vozu je již tradičně odvislý od zvoleného jízdního režimu, který má přesah jak do řízení, podvozku, do reakce vozu na plynový pedál, tak v našem případě i do systému 4Control. Díky němu je pak změna chování asi nejpatrnější. Ve sportovním režimu totiž dochází k nejintenzivnějšímu natáčení zadní nápravy. Přednastavené jízdní režimy doplňuje režim „My Sense“, který lze libovolně personalizovat. Osobně jsem této volby hojně využíval a nastavení celého vozu jsem držel spíše v komfortní poloze, kromě systému 4Control, které mi vyhovovalo ve sportovním, tedy nejintenzivnějším režimu.

 

Foto: Jan Horský

Závěrem

Aktuální ceník informuje celkem jasně a jednoduše. Jak jsem již avizoval Talisman je po modernizaci k dispozici pouze ve verzi Grandtour, dále pak ve dvou výbavových stupních a s dvojicí vznětových motorizací. Výbava Intens se slabší naftou startuje na 965 000 Kč včetně DPH, silnější naftu pak v této výbavě pořídíte od 1 005 000 Kč. Testovaný vrchol nabídky, tedy Initiale Paris je v nabídce pouze se silnější naftou a startuje na částce 1 215 000 Kč včetně daně.

Renault Talisman je osvědčenou stálicí daného segmentu. I po jeho aktuální jemné modernizaci se jedná o velmi pohledný vůz, který nabídne prostorný interiér a vyvážené jízdní vlastnosti.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora