Toyota si nechala patentovat vychytávku, která řidičům elektromobilů dodá falešný pocit z jízdy

Driver Shifting Gear Car Manual Gearbox

Zastánci automatických převodovek a zastánci manuálů asi nikdy nenajdou společnou řeč. Nutno ale říct, že vývoj automobilů naznačuje, že manuál už v budoucnu nebude potřeba. Pokud tu v budoucnu skutečně budou jezdit jenom elektromobily, nebude řazení potřeba. Pro zastánce manuálního řazení to může být špatná zpráva… i když?

Nový patent Toyoty

Japonská automobilka není v oblasti využívání elektřiny žádným nováčkem. Hybridní vozy Toyota už jsou něčím zcela běžným a dlouhodobá strategie značky je směřována směrem k elektřině. V souvislosti s vývojem si automobilka pochopitelně patentuje nové věci a mezi jednu z nich, která byla přihlášena k patentovému úřadu v USA, patří manuální převodovka pro elektromobil.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz G 63 AMG v Jurském parku

Nový směr elektromobility?

Je velmi nepravděpodobné, že by Toyota byla natolik napřed, že by v elektromobilitě dokázala jít opět nějakou novou, individuální cestou, která by byla spojena s tím, že by se ve vozech poháněných čistě elektřinou muselo řadit. Elektromobily takto prostě nefungují, což přináší i výhody – třeba okamžitý nástup výkonu a točivého momentu po sešlápnutí plynu. Není moc pravděpodobné, že by v této oblasti Toyota vymyslela něco nového, a tak to patrně nový směr elektromobility nebude. Spíše se bude jednat o šidítko pro řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Elektrická parkovací brzda se pomalu rozšiřuje, hodí se především nezkušeným řidičům
Zdroj obrázku: Freepik

Elektromobil jako spalovák

Patentovaná falešná manuální převodovka v elektromobilech Toyota tak bude řidičům lačnícím po klasickém způsobu řazení dávat určitý falešný pocit toho, že jedou ve voze se spalovacím motorem. Kromě řadicí páky tak budou vozy vybaveny také spojkovým pedálem. Obojí by mělo maximálně navodit pocit, že řidič sedí stále ve voze se spalovacím motorem a manuální převodovkou. Otázkou je nejenom to, jak dokonalá bude tato simulace a zda Toyota opravdu dokáže napodobit daný zážitek. A také to, zda nakonec někdo skutečně bude toto v elektromobilu chtít, jelikož nedává z hlediska jízdních vlastností logiku proč brzdit, omezovat a dávkovat výkon, který může vůz poskytnout okamžitě.

Zdroj: https://www.roadandtrack.com/news/a39056078/toyota-patented-a-manual-transmission-simulator-for-evs/, https://insideevs.com/news/566896/toyota-electric-vehicle-manual-transmission/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora