Jít pro ojetinu do bazaru má výhodu v tom, že lze vybírat na jednom místě z celé řady vozů. Má to ale i své nevýhody, na které mnozí mohou přijít až příliš pozdě. Až ve chvíli, kdy už sedí ve voze, který až tak úplně nechtěli a který nakonec bude stát více, než si mysleli. Jak je to možné? Kvůli metodám, které v některých bazarech nemusí být výjimkou.
Máme alternativu
Našli jste na internetu dokonalé auto, které by mělo být na pobočce bazaru? Pokud ho nenajdete, zkušený prodejce ihned vyrukuje s historkou, že bylo chvíli před vaším příchodem prodáno. A okamžitě začne nabízet alternativy. Díky svému přesvědčovacímu talentu umí zákazníka posadit přesně do těch aut, která chce (tedy potřebuje) prodat.
Výjimečná nabídka
Když se prodejci podaří posadit kupujícího do některého z natipovaných vozů, nastávají další z mnoha pohádek. Třeba o tom, že se jedná o zcela výjimečné auto, novinku, která ještě není na webu, původně uvolněnou rezervaci či auto, které chtěl sám jiný z prodejců, ale zákazník má vždy přednost. S těmito historkami není složité upoutat pozornost a doslova přesvědčit ke koupi.
Ještě výhodněji
Cena vozu nemusí být konečná a klidně může klesnout. I s těmito slovy se lze setkat v některých autobazarech. Nejde však o klasické smlouvání o ceně, ale o variantu koupit vůz na úvěr. V takovém případě může být cena klidně i o desítky tisíc korun nižší. Kupující si v tu chvíli neuvědomí, že v rámci celého úvěru nakonec zaplatí mnohem více, než kdyby vůz platil ihned a hotově. Prodejce ho zkrátka dostane tam, kam potřebuje, a na vidinu úspor kývne každý.
Nic neriskujete
Líbivá slova o záruce na každé auto se mohou rozplynout ve chvíli, kdy si doma zákazník prolistuje smlouvu a hlavně záruční a reklamační podmínky. Není nic neobvyklého, že je v dokumentaci tolik výjimek, že o nějaké záruce a garancích na zakoupené auto často nemůže být ani řeč. Přesvědčit se o tom může každý ve chvíli, kdy se rozhodne něco reklamovat.
Zdroj: https://www.gobankingrates.com/saving-money/car/car-dealership-tricks-to-avoid-2/